Wat doen met spaargeld in 2018?

AMSTERDAM, 20180101 -- Wat is verstandig om te doen met uw spaargeld in 2018? Sparen, beleggen, bitcoin? Loop in ieder geval geen spaargeld mis door bij de grootbanken te blijven zitten. De grootbanken Rabobank, ING en ABN AMRO bieden slechts 0,05% rente. Een groot deel van de Nederlanders zit nog steeds bij haar huisbank.

Overstappen naar internetbank

Loop geen spaargeld mis door bij de grootbanken te blijven zitten. De grootbanken Rabobank, ING en ABN AMRO bieden slechts 0,05% spaarrente schrijft Ricardo van den Heuvel van Spaarrentesvergelijken.net

Open een spaardeposito

Een slimme overweging voor je spaargeld zou kunnen zijn om het geld wat je niet nodig hebt te spreiden over meerdere deposito’s met verschillende termijnduur van 3, 6, 9, 12 maanden.

Zodoende valt er iedere 3 maanden een bedrag vrij. Dit is ook een ideale manier als je veel spaargeld hebt en niet weet wat te doen.

Overweeg een spaarverzekering

Wil je een vaste hoge rente en geld opzijzetten voor een langere termijn in Nederland? De spaarverzekering van coöperatie DELA, het DELA CoöperatiespaarPlan, biedt een vaste rente

Spaarrekening openen in het buitenland

Voor het eerst sinds tijden is de rentevergoeding in Nederland lager dan het buitenland. Bekijk vrij opneembare spaarrekeningen en termijndeposito’s binnen europa. De Belgische spaarbank CKV biedt momenteel de hoogste rente in Europa. 1,80% op een 4 jaar deposito.

Zelf beleggen via broker

Er zijn tegenwoordig allerlei brokers actief die vaak goedkopere tarieven hanteren dan de grootbanken. De meeste brokers bieden ook gratis en vrijblijvend een informatiemap aan zodat je zelf kunt ontdekken of beleggen wat voor je is.

Geld investeren middels Crowdfunding

Crowdfunding is een wat nieuwe manier om je geld te investeren. Met crowdfunding betalen meerdere mensen mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Er is bij crowdfunding geen tussenkomst van een financiële instellingen en hierdoor zijn de kosten vaak lager en de opbrengsten in rendement in algemene zin hoger.

Deel: ' Sparen bij de grootbanken is niet slim '