Verwarmen met infrarood en energieopwekking via zonnepanelen

Hoensbroek, 20180110 -- In het nieuwe regeerakkoord staat het al geschreven, geen gasaansluitingen meer bij nieuwbouw woningen. Maar hoe nu verder als er geen gasaansluitingen meer zijn voor de verwarming van uw woning of bedrijf. Infrarood panelen die werken op duurzaam opgewekte stroom dankzij zonnepanelen kunnen een degelijke oplossing bieden om het warm en behaaglijk te maken. “Dit is niet alleen voordelig voor het milieu, maar ook op de vaste woonlasten. Op onze nieuwe website gaan we verder in het verwarmen door inzet van infrarood en energie opwekken door zonnepanelen”, aldus Emmanuel Zanetti (directeur Zonnepanelen Parkstad).

In de komende jaren zal de manier waarop we verwarmen volledig veranderen. “Infrarood verwarmen kan stijlvol, energie-efficiënt en geeft een duurzame elektrische verwarmingsoplossing met slimme bediening via een app. Is het revolutie of evolutie? U mag het zeggen. Ik denk zelf dat efficiënt elektrisch verwarmen (zeker met een lage energieconsumptie) zal leiden tot een verwarmingsrevolutie. Verwarmen met infrarood heeft vele voordelen en kan “gezoneerd”, geregeld en met hernieuwbare energiebronnen zoals zonnepanelen gecombineerd worden. Bijkomend voordeel is dat deze panelen makkelijk te installeren, geruisloos en onderhoudsvrij zijn. Infraroodverwarming zorgt daarbij voor een hoog comfortniveau en minder vocht in huis. Bovendien verspilt infrarood verwarmen bijna geen energie om de lucht te verwarmen. Op onze nieuwe website: www.zonnepanelen-parkstad.nl kunnen de bezoekers alvast een korte samenvatting vinden over infrarood en we zullen in de komende maanden alle informatie daarover via de site beschikbaar stellen. Uiteraard blijft de focus van de website voorlopig nog vooral gericht op de verkoop van zonnepanelen, maar we groeien steeds meer naar een full-service bedrijf voor duurzame oplossingen”, aldus Emmanuel Zanetti.

Infrarood verwarmen en toepassingen
“Langgolvig infrarood verwarmen is een vorm van stralingswarmte, het is een gevoel van warmte zoals de winterzon en een kolenvuur. Het is de meest elementaire vorm van verwarming die de mens kent in feite. In een woord vat ik het samen als: behaaglijk. Enkele voordelen die ik wil benoemen zijn: veiligheid, natuurlijk, niet schadelijk (zoals bijvoorbeeld UV licht), brede toepassingen en eenvoudig inzetbaar. Bekend is vooral de hangende verwarming, maar denk ook aan witte panelen, integratie in systeemplafonds, onzichtbaar in wanden en bijvoorbeeld de spiegel van een badkamer”, aldus Emmanuel Zanetti.

“Je kunt heel makkelijk via de app in iedere ruimte een andere temperatuur instellen en wie wil dat nu niet”, aldus Emmanuel Zanetti.

Voordelen van infrarood verwarmen:
- Comfort (verschillende comfortzones / iedere ruimte een ander gevoelstemperatuur)
- Stralingswarmte (gezonder en comfortabeler binnenklimaat)
- Energiezuinig (besparen op gasverbruik)
- Duurzaam (i.c.m. zonnepanelen 100% Co2 vrij)
- Te combineren met andere verwarmingssystemen (cv, warmtepomp, etc.)
- Stijlvol/esthetisch (geen lelijke radiatoren of roosters)
- Onderhoudsarm (eventueel zelfs ingebouwd in de muren)
- En gebruiksvriendelijk (bedienbaar via eigen thermostaat of app)

Zonnepanelen Parkstad

Zonnepanelen Parkstad houdt zich bezig met advies, verkoop, montage en engineering op gebied van zonnepanelen. Graag sparren wij met onze klanten over alle mogelijkheden van stroomverbruik en opwekking als vervanging voor koolwaterstoffen energiedragers. Betrouwbaarheid is daarbij het sleutelwoord. Zonnepanelen Parkstad is VCA, GOODWE, SOLAREDGE, en ISSO gecertificeerd en tevens lid van Holland Solar, de branchevereniging voor zonne-energie. Zonnepanelen Parkstad voldoet aan de noodzakelijke certificeringen en is continu proactief in opleidingsprojecten ter versterking van onze kennis. “Onze (dak)monteurs zijn bij ons in vaste dienst zodat we optimaal op kwaliteit kunnen sturen”, aldus Emmanuel Zanetti.

Bezoek de nieuwe website via www.zonnepanelen-parkstad.nl

Verwarmen met infrarood en energieopwekking via zonnepanelen

Deel: ' Verwarmen met infrarood en energieopwekking via zonnepanelen '