Stormloop op online reserveren voor Open Dag Noord/Zuidlijn

AMSTERDAM, 20180119 -- Bewoners van de metropoolregio Amsterdam hebben grote belangstelling voor het bezoeken van de laatste open dag van de Noord/Zuidlijn. Inmiddels hebben zich al bijna 30.000 belangstellenden aangemeld voor een bezoek aan een van de zes gloednieuwe Amsterdamse metrostations die zaterdag 20 januari te bezichtigen zijn.

Dat blijkt uit gegevens van SuperSaaS, de leverancier van het online reserveringssysteem waarmee bezoekers een plek moeten reserveren. Met behulp van de software van SuperSaaS creëerde de Gemeente Amsterdamdete boeken rondleidingsplekken.

"Nog niet eerder is ons reserveringssysteem zó grootschalig en fijnmazig ingezet voor eenééndaags evenement", zegt Jan Maurits Faber, CEO van SuperSaaS. "In een paar uur tijd kwamen er op één agenda maar liefst 12.000 boekingen binnen. Onze software heeft deze hausse probleemloos doorstaan. Omdat ons systeem internationaal wordt ingezet bij tienduizenden klanten kan de hardware zo’n piek makkelijk aan. Maar het istochaltijd even spannend of de software ook goed blijft werken met dit soort aantallen, waarmeeweniet dagelijks testen."

Nieuwe plekken
Om nog meer geïnteresseerden de kans te gunnen om te kijken in de gloednieuwe stations zijn er vorige week extra plekken vrijgemaakt voor de vier haltes Centraal Station, Rokin, Vijzelgracht en De Pijp. Ook de stations Noorderpark en Europaplein doen mee aan de open dag. Van 9.00-16.00 uur kunnen aanstaande zaterdag elke tien minuten 1.000 mensen bijéén van de zes stations naar binnen. Ze kunnen er op eigen gelegenheid en tempo door het station wandelen. Zes van de acht stations van de nieuwe metrolijn zijn voor het publiek te bezoeken.

De stations en de metrolijn zijn 11 januari jongstleden officieel opgeleverd. Nu volgt een periode van proefdraaien, waarna de metrolijn vanaf 22 juli Amsterdam-Noord met de Zuidas verbindt.

[SuperSaaS logo]

Over SuperSaaS
SuperSaaS (www.supersaas.com, www.supersaas.nl) stelt mensen en organisaties in staat om zonder tussenkomst van websitebouwers een betrouwbaar en schaalbaar online reserveringssysteem te bouwen; volledig in te richten naar eigen wensen en behoeften. Het snelgroeiende SuperSaaS is inmiddels in 29 talen beschikbaar en heeft gebruikers in 96 landen. Bij SuperSaaS werken 7 mensen. Het kantoor van de onderneming is gevestigd in Amsterdam.

Deel: ' Stormloop op online reserveren voor Open Dag Noord/Zuidlijn '