Persberichten.nl

schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor internationale distributie.

persbericht

Jeffrey K. Harris treed toe tot Advisory board OPNT

Datum nieuwsfeit: 23-01-2018
Bron: OPNT B.V.

Jeffrey K. Harris treed toe tot Advisory board OPNT

Jeffrey K. Harris, voormalig directeur van NRO en president van Lockheed Missile and Space treedt toe tot Raad van advies OPNT

AMSTERDAM, 20180123 -- OPNT, een aanbieder van systemen voor uiterst nauwkeurige en gps-onafhankelijke tijddistributie via glasvezelnetwerken voor telecommunicatie, is vereerd vandaag te kunnen meedelen dat Jeffrey K. Harris is toegetreden tot de Raad van advies van OPNT.

OPNT is de afkorting van Optical Positioning, Navigation and Timing. Het bedrijf heeft een nauwkeurige en bewezen kloktechnologie ontwikkeld voor netwerktijdsynchronisatie in uiteenlopende glasvezelsystemen, zodat de betrouwbaarheid kan worden verbeterd en een hogere doorvoer en betere beveiliging voor het netwerk kunnen worden gerealiseerd. Dit systeem werkt in combinatie met het populaire wereldwijde positioneringssysteem op basis van satellieten (gps) en met nationale/lokale referentiestandaarden. De synchronisatie van de netwerktijd wordt steeds belangrijker voor optimalisatie van netwerken en verbeterde nauwkeurigheid van de positionering voor autonome voertuigen. In 2017 realiseerde OPNT als eerste ter wereld een succesvolle implementatie en validatie van de door EU-CERN gedefinieerde 'White Rabbit'-timing in een operationeel productienetwerk van een commerciële partij (Vodafone).

[Jeffrey K. Harris] „Ik kan me niet meer verheugd voelen om toe te treden tot de Raad van advies van OPNT. Het bedrijf is echt uniek als het gaat om de nieuwste technologie voor tijdsynchronisatie in glasvezelnetwerken. De technologie van OPNT is een noodzakelijke stap in de wereldwijde infrastructuur om de functionaliteit, beveiliging en betrouwbaarheid te verbeteren. De timing in glasvezelnetwerken is van cruciaal belang voor bedrijven in tal van verticale markten, zoals de financiële, telecom, defensie en energie sector. De toepassingsmogelijkheden zijn heel intrigerend. We kunnen nu namelijk tijdprecisie gebruiken om oplossingen te bieden voor problemen die tot nu toe lastig waren. Ik zie ernaar uit om het succes van OPNT te ondersteunen”, aldus Jeffrey K. Harris.

„We voelen ons enorm vereerd met de toetreding van de heer Harris tot onze Raad van advies. Hij heeft het unieke vermogen om nieuwe technologieën te herkennen welke een sterke impact op de industrie hebben. Zijn benoeming is van grote toegevoegde waarde voor OPNT", stelt Marco Gorter, CEO van OPNT.

Over Jeffrey K. Harris
Jeffrey K. Harris is voormalig directeur van de National Reconnaissance Office (NRO), voormalig plaatsvervangend secretaris van de Air Force for Space en voormalig president van Lockheed Martin Missiles and Space Company. Hij heeft zowel binnen de overheid als in de industrie een bijdrage geleverd aan de binnenlandse veiligheid van de VS en zette zich in voor nieuwe technologieën, programma's en mogelijkheden. Harris droeg als medewerker van de CIA bij aan het eerste succes van de GNAT 75, een voorloper van de PREDATOR. Hij was daarnaast president van Space Imaging, het eerste bedrijf dat op commerciële basis satellietbeelden in hoge resolutie en informatieproducten over de aarde aanbood. Hij is tevens voorzitter van de Raad van bestuur van het Open Geospatial Consortium en de United States Geospatial Intelligence Foundation. Ook is hij lid van de United States Energy Security Council. Harris zit in de RIT Board of Trustees en ontving talloze onderscheidingen, waaronder de National Intelligence Distinguished Service Medal, de CIA Distinguished Service Medal, de NRO Medal for Distinguished Service, de US GeoSpatial Foundation Lifetime Achievement Award en de James V. Hartinger Award voor prestaties op het gebied van militaire lucht- en ruimtevaart. Ook was hij strategisch adviseur van Skybox Imaging, dat voor circa $ 500 miljoen door Google werd overgenomen.

Over OPNT
OPNT is de eerste wereldwijde aanbieder van tijdoplossingen voor korte en lange trajecten op basis van het 'White Rabbit'-ethernet. Deze technologie werd door CERN ontwikkeld en verbetert de nauwkeurigheid van de bestaande IEEE 1588v2- en Synchronous Ethernet-standaarden aanzienlijk. OPNT biedt een uiterst flexibele implementatie waardoor oplossingen in bestaande netwerken kunnen worden ingepast zonder dat oude apparatuur hoeft te worden vervangen of waardevolle telecommogelijkheden moeten worden opgeofferd. Eigenaren van netwerken met technologie van OPNT hebben nu de kans om nauwkeurige tijden binnen hun infrastructuur te distribueren en beheren, waardoor de netwerkprestaties toenemen en de afhankelijkheid van gps-ontvangers van externe partijen overbodig wordt.

------------------- Einde van het persbericht----------------------------------------------

Noot voor redacties