Webhostingvergelijker wil vergelijken vooral gemakkelijker maken

Met filters om het aantal keuzes te beperken, 20.000+ geverifieerde reviews, ruim 15 jaar ervaring en complete informatie over hostingpakketten.

LELYSTAD, 20180123 -- Webhosters.nl lanceert per 22 januari 2018 een nieuwe vergelijkingswebsite voor webhosting. Die het met filters gemakkelijker moet maken om de juiste keuze te maken. Op basis van meer dan 20.000 geverifieerde reviews van gebruikers, met meer dan 15 jaar ervaring en met complete informatie over alle hostingpakketten. Ingevuld door de hostingbedrijven zelf.

“We vergelijken zorgverzekeringen, energiecontracten en nieuwe spullen voor thuis of op de zaak. Maar webhosting vergelijken, dat blijkt nog altijd lastig. In een markt waar de producten en diensten sterk op elkaar lijken, maar de ervaringen van klanten toch sterk uiteenlopen. Daar willen we wat aan doen, door het zo gemakkelijk mogelijk te maken om goed te vergelijken,” aldus Luuk Noordhoff van Webhosters.nl.

De website bestaat al ruim 15 jaar en was met name in de eerste jaren na oprichting een grote hit. Door de jaren heen zijn er meer dan 20.000 reviews van gebruikers verzameld. Met waardevolle informatie, die nieuwe klanten kan helpen een goede keuze te maken. Na de recente overname en met een nieuw fris design wil Webhosters.nl die informatie beschikbaar maken voor een breed publiek, binnen de grenzen van wat we kunnen verwerken om al die pakketten te vergelijken.

“Vergelijken is een trend, vooral om er zeker van te zijn het complete aanbod te kunnen beoordelen. En om niets te hoeven missen. Ook wel bekend als FOMO, de Fear of Missing Out. Terwijl het menselijk brein aan de andere kant op bewust niveau slechts 7 ‘informatiestukken’ kan verwerken of vergelijken. Het is daarom goed dat Webhosters.nl helpt de keuze te beperken, met behulp van veel filters. Dat is goed in lijn met de wensen en capaciteiten van het menselijk brein, om tot de beste keuze te kunnen komen,” aldus Consumentenpsycholoog Patrick Wessels.

Op de website kunnen hostingbedrijven een eigen profiel aanmaken, waarin ze de hostingpakketten die ze aanbieden presenteren. Inclusief alle belangrijke informatie, om een zo rijk mogelijke database te kunnen aanbieden. Van de honderden bedrijven die webhosting aanbieden staan de grootste en belangrijkste reeds online, zodat klanten de mogelijkheid hebben die pakketten met elkaar te vergelijken.

“Ik zocht een tijd geleden zelf naar goede webhosting, maar zag al snel door de bomen het bos niet meer. Ik miste reviews van andere gebruikers, een overzicht van de pakketten en vooral een mogelijkheid om die op basis van mijn wensen te filteren. Het bleek een technische kwestie, die we met veel inzet van ervaren ontwikkelaars hebben weten te tackelen. We besloten om het lang bestaande webhosters.nl inclusief alle reviews en het aanbod pakketten over te nemen en die zelf opnieuw te gaan opbouwen,” vult Noordhoff verder aan.

Over Webhosters.nl
Webhosters.nl is onderdeel van ReferMedia B.V. Het bedrijf heeft met BackupVergelijker.nl en BesteVirusscanners.nl sinds 2011 meerdere vergelijkers voor de zakelijke markt in het portfolio. Altijd met het doel om alle belangrijke informatie voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk te maken. https://www.refermedia.nl.

Deel: ' Webhostingvergelijker wil vergelijken vooral gemakkelijker maken '