Vanwege faillissement van de onderneming kunnen geen diensten meer worden aangeboden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de curator, mevrouw mr. S. Buddingh. Het telefoonnummer is 030-2122844.

persbericht

Aegon rondt de verkoop van Aegon Ierland af

Datum nieuwsfeit: 03-04-2018
Bron: Business Wire
Meer uit deze bron

Aegon rondt de verkoop van Aegon Ierland af

DEN HAAG, Nederland--(BUSINESS WIRE)-- 20180403 --

Vandaag heeft Aegon de verkoop van Aegon Ireland plc aan Athora Holding Ltd. (voorheen AGER Bermuda Holding Ltd.) met succes afgerond. De netto opbrengst van de transactie zal naar verwachting ongeveer GBP 170 miljoen (EUR 195 miljoen) bedragen.

De transactie is in lijn met de strategische doelstelling van Aegon om zijn portefeuille van bedrijven te optimaliseren en zal de financiële flexibiliteit verder vergroten. De solvabiliteitsratio van Aegon zal naar verwachting met ongeveer 4%-punten verbeteren als gevolg van de transactie.

De verkoop zal naar verwachting leiden tot een boekverlies van ongeveer GBP 85 miljoen (EUR 95 miljoen), dat in de eerste helft van 2018 zal worden gerapporteerd onder Overige kosten. De verkoop zal naar verwachting een immaterieel effect hebben op het toekomstig onderliggende resultaat vóór belastingen.

Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website.

Over Aegon

Aegon’s geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug – tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about.

Noot voor redacties