Vanwege faillissement van de onderneming kunnen geen diensten meer worden aangeboden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de curator, mevrouw mr. S. Buddingh. Het telefoonnummer is 030-2122844.

persbericht

Aegon geeft een Tier 2 achtergestelde obligatielening uit van USD 80..

Datum nieuwsfeit: 04-04-2018
Bron: Business Wire
Meer uit deze bron

Aegon geeft een Tier 2 achtergestelde obligatielening uit van USD 800 miljoen

DEN HAAG--(BUSINESS WIRE)-- 20180404 --

Aegon heeft een Tier 2 achtergestelde obligatielening van USD 800 miljoen met succes geprijsd. De obligatie kan voor het eerst worden afgelost op 11 april 2028 en loopt af op 11 april 2048. De coupon is 5,5% tot de eerste aflossingsdatum en daarna variabel met een marge inclusief 100 basispunten verhoging.

De netto-opbrengst van deze uitgifte zal worden gebruikt voor algemene bedrijfsdoeleinden, inclusief de aflossing van grandfathered achtergestelde obligaties.

De nieuwe obligaties zullen naar verwachting een rating krijgen van S&P Global, Moody's en Fitch van respectievelijk BBB, Baa1 en BBB- en zijn vormgegeven om te kwalificeren als Tier 2 onder Solvency II. De obligaties die Aegon potentieel gaat aflossen, zijn momenteel opgenomen in het beschikbare eigen vermogen als grandfathered Tier 2 of grandfathered Restricted Tier 1. Meer dan EUR 1 miljard aan grandfathered Restricted Tier 1 wordt momenteel opnieuw ingedeeld in Tier 2 als gevolg van tiering restricties.

De obligaties zullen worden uitgegeven onder Aegon's US Shelf en er zal een aanvraag worden ingediend om de obligaties te noteren aan de New York Stock Exchange. De uitgifte zal naar verwachting worden afgerond op 11 april 2018, waarna de obligaties direct zullen worden toegelaten tot de handel op de New York Stock Exchange. Daarna zal een kopie van het toepasselijke Prospectus Supplement beschikbaar worden gemaakt op aegon.com.

Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website.

Over Aegon

Aegon’s geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug – tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about.

Noot voor redacties