Vanwege faillissement van de onderneming kunnen geen diensten meer worden aangeboden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de curator, mevrouw mr. S. Buddingh. Het telefoonnummer is 030-2122844.

persbericht

Bedrukte Koffiebekers die wél bij het oud papier kunnen

Datum nieuwsfeit: 06-04-2018
Bron: PackagingDirect.nl BV

Bedrukte Koffiebekers die wél bij het oud papier kunnen

reCUP™: hét antwoord op de vraag naar duurzame oplossingen in koffiebekers

APELDOORN, 20180406 -- Dagelijks worden er miljoenen kartonnen koffiebekers gebruikt in de Benelux. Onderweg, thuis of op kantoor. Het grootste deel daarvan belandt uiteindelijk bij het restafval. Daar heeft KoffiebekerDirect.nl, als trendsetter in duurzame oplossingen, sinds deze maand een oplossing voor: de nieuwe ‘reCUP™’-lijn. Deze bedrukte koffiebekers zijn voorzien van EarthCoating®, een revolutionaire nieuwe binnenlaag. Deze minerale coating maakt de bekers volledig recyclebaar in de traditionele papierrecyclingsystemen. De eerste kartonnen koffiebeker die dus niet in het restafval terecht komt, maar gewoon in de papierbak kan.

Bedrukte Koffiebekers die wél bij het oud papier kunnenDe nieuwste toevoeging aan de lijn van KoffiebekerDirect.nl, reCUP™, is een prachtige stap in het streven naar oplossingen die niet alleen ‘duurzaam’ heten, maar het ook écht zijn. Daar waar de meeste koffiebekers met eigen bedrukking in het restafval belanden en uiteindelijk dus toch niet duurzaam blijken, is reCUP™ 100% recyclebaar. reCUP™ is aan de binnenzijde voorzien van een unieke coating, genaamd EarthCoating®; een minerale coating die wordt vervaardigd uit een mengsel van 40% traditionele polyolefine (PE-)hars en 60% calciumcarbonaat. De binnenlaag is even solide, (voedsel)veilig en lekvrij als bij traditionele koffiebekers, maar bevat minder dan de helft aan kunststof. Deze wordt bovendien snel afgebroken in het recyclingproces, zodat reCUP™ koffiebekers voor recyclingbedrijven weer waardevolle grondstoffen zijn om in te zamelen en te recyclen. Na gebruik kunnen ze dus gewoon in de bak voor papier en karton. Via het papierrecyclingsysteem worden ze verwerkt tot nieuwe grondstoffen.

reCUP™ sluit aan bij duurzaamheidgedachte

De nieuwe reCUP™ koffiebekers worden full colour bedrukt met jouw eigen logo of andere print en zijn uiteraard 100% voedselveilig. De veelzijdige bekers zijn verkrijgbaar in meerdere inhoudsmaten, van de kleine espressobeker tot een grote 300cc To Go variant. Het enige verschil met gangbare koffiebekers is dus de op mineralen gebaseerde EarthCoating®. Ook in economisch perspectief is de reCUP™-serie een uitstekende keuze. De bekers bieden échte duurzaamheid voor een aantrekkelijke prijs. De reCUP™ koffiebekers sluiten naadloos aan bij de groeiende vraag om duurzame oplossingen.

KoffiebekerDirect.nl & duurzaamheid

KoffiebekerDirect.nl stimuleert milieuvriendelijke initiatieven, zowel in processen als producten. Zo leveren we ook dubbelwandige BIO bekers met een 100% biologische polylactide (PLA) coating. Deze coating wordt geproduceerd uit jaarlijks hernieuwbare bronnen zoals maïs. De bekers zijn daardoor voor 100% biologisch afbreekbaar. Jaarlijks kiezen ruim 15.000 zakelijke en particuliere klanten voor onze producten. Niet voor niets scoort KoffiebekerDirect.nl een 9.1 op klanttevredenheid. Wij garanderen duurzame oplossingen, de snelste levertijden, de beste kwaliteit en bovendien de laagste prijs.

Noot voor redacties