Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau

Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau
Nieuwsbank - Interactief Nederlands Persbureau Inloggen Abonneren Over Nieuwsbank Uw reactie

  Nieuwsbank voorpagina
  Alle persberichten van vandaag
  Persbericht plaatsen
  Verstuur persbericht
Ontvang persberichten
Uitgebreid zoeken

RSS



 

De impact van uw persbericht

De indruk die uw bericht op journalisten maakt is afhankelijk van:
  1. Vorm en inhoud
  2. Distributie
  3. Vraag en aanbod
Het staat iedereen vrij de media persberichten toe te sturen en er is geen wet die voorschrijft op welke manier dat moet. Maar omdat redacties dagelijks met persberichten worden overspoeld is het toch aan te raden uw bericht zo op te stellen en te distribueren dat het maximale aandacht krijgt.

Vorm en inhoud

Voor het opstellen van een persbericht kunt u te rade gaan bij verschillende public relations adviseurs. U kunt het opstellen van uw tekst ook aan ons delegeren. Er zijn op internet ook verschillende handleidinkjes te vinden voor het schrijven van persberichten - niet allemaal even goed van kwaliteit. Op de site persbericht.nl hebben we de hoofdzaken bij elkaar gezet.
En op deze Engelse website vindt u veel behartenswaardige opmerkingen vanuit het standpunt van de journalist.

De distributie

E-mail heeft het een stuk makkelijker gemaakt om een persbericht naar de media te sturen. Maar de keerzijde is dat journalisten daardoor nog minder tijd hebben om al die berichten te bekijken. Nieuwsbank biedt de oplossing voor dit probleem: in één databank worden vrijwel alle persberichten aangeboden die er in Nederland verschijnen. Bij Nieuwsbank geven journalisten zelf aan welke berichten ze willen ontvangen. De persvoorlichter hoeft zich niet op te dringen en de journalist verspilt geen tijd aan berichten die hem niet interesseren.
Inmiddels telt Nieuwsbank meer dan 3000 gratis gebruikers van haar persberichtenfilter. Zij ontvangen alleen betaald ingezonden berichten. Rond de 100 gebruikers betalen voor de uitgebreide persberichtenfeed die samengesteld wordt door de Nieuwsbank robot en aangeboden via de Telpress NewsSlider. Persvoorlichters besparen veel tijd doordat Nieuwsbank het bijhouden van een verzendlijst overbodig maakt.

Vraag en Aanbod

Verstuur uw bericht niet op hetzelfde moment dat in Amerika een wolkenkrabber instort of in Nederland een politicus wordt vermoord. Meer kans op aandacht hebt u in de komkommertijd. Doorgaans valt die samen met de periodes waarin het parlement op vakantie is. Laat uw bericht ook niet liggen tot de vrijdagnamiddag want juist dan is er bij journalisten de minste aandacht. De zaterdagkranten zijn dan al zo goed als klaar en de actualiteitenrubrieken op radio en televisie hebben hun programma's dan meestal wel vol. Voor tijdschriften en websites ligt het natuurlijk weer anders.
Betreft uw persbericht een gebeurtenis, kondig die dan aan. Een verslag achteraf is beter dan niks maar de kans dat het enige aandacht krijgt is minimaal. Nieuwsbank neemt elke aankondiging op in haar Pers Agenda. De Nieuwsbank Pers Agenda met meer dan 500 aankondigingen op datum gerangschikt, wordt gebruikt door alle Nederlandse persbureaus en vrijwel alle dagbladen en omroepen.

Advies

Wij helpen u graag met een goed advies, bel +31.30.2881286 of e-mail redactie@nieuwsbank.nl.




 
 
Voorpagina / / Persberichten lezen / / Persbericht plaatsen / / Wie-is-Wie

Abonneren -- Over Nieuwsbank -- Privacy Policy -- Uw reactie