Papua Lobby
All-inclusive dialogue with all stakeholders
[ Front door ] [ Objectives ] [ Who ] [ Contact ] [ Background ] [ Links ]

Further information on West Papua

Listening (in Dutch)

21 januari 2005: Winternachten: Papua, de gestolen onafhankelijkheid. Forum onder leiding van Paul vd Gaag met Viktor Kasiëpo (Papua Lobby), Zachi Sawor en Kees Lagerberg. Luisteren

19 januari 2004: DeSmet Live, 747AM, Teleac. Internationaal literatuurfestival Winternachten. Te gast zijn Viktor Kaisiëpo (Papua Lobby), geboren in Korido, West Papoea. Hij kwam in oktober 1962 in Nederland wonen en zet vanuit hier het werk van zijn vader Markus Kaisiëpo voort, voor het zelfbeschikkingsrecht van zijn volk. Ook een gesprek met Frank Westerman, schrijver van El Negro en ik, een roman naar aanleiding van de geschiedenis van de opgezette Zuid-Afrikaan in een Spaans museum. Luisteren (Begint met restant nieuws.)

24 november 2004: De Avonden, 747AM, VPRO. Een gespek met Viktor Kasiëpo (Papua Lobby). Kasiëpo groeide op in voormalig Nederlands Nieuw Guinea, als zoon van een lid van de Nieuw Guinea Raad, een bestuursorgaan dat in de zestiger jaren ten tijde van de overdracht van West Papoea aan Indonesië een voorname rolde speelde. Luisteren (Dit onderwerp na een paar minuten.)

14 februari 2003: De Ochtenden, radio 1, VPRO. Een beetje onopgemerkt door het overheersende Irak-nieuws, maar toch opmerkelijk genoeg: president Megawati van Indonesie heeft via een decreet de prille autonomie van de provincie Papua de nek omgedraaid. Viktor Kaisiëpo (Papua Lobby) is te gast. Hij is de Europese vertegenwoordiger van de PDP, de Papua Presidium Raad. Een gesprek. Luisteren (Begint met restant verkeersinformatie.)

Reading (in English and Dutch)

Contributions to the symposium and public debate that Papua Lobby held in November 2005, after the publication of the report commissioned by the Dutch government on the transfer of power over West Papua to Indonesia (1962-3) and the so called Act of Free Choice (1969).

Background articles to the symposium and public debate.

Yale Law School Indonesian human right abuses in West Papua: Application of the law of genocide to the history of Indonesian control

Papua Lobby's Viktor Kasiëpo participated in the 'Expert Seminar on treaties, Agreements and Other Constructive Aarrangements between States and Indigenous Peoples'. His contribution to the seminar. (End 2003)

The US Commission on Foreign Affairs published a well researched report 'Indonesia Commission: Peace and Progress in Papua'. Report of an Independent Commission Sponsored by the Council on Foreign Relations Centre for Preventive Action. Signed/authors: Dennis C. Blair (Chair( & David L. Phillips (Director).

'Dividing Papua: how not to do it', the title of this report by the International Crisis Group speaks for itself (April 2003).

The International Crisis Group published a very thorough report on the conflict in West Papua: 'Indonesia: Resources and Conflict in Papua' (September 2002).

Papua Lobby's Evelien van de Broek wrote an article for the magazine Amok on the risk for the Papuans that they will be betrayed again, this time because of the 'war on terrorism', which seems to be more important to those in power than the rights of the people of West Papua (December 2002). Also in dutch.

Papua Lobby's Bert Ernste wrote various articles (in Dutch) on the decolonization of West Papua (then Dutch New Guinea): on the importance of history for the Papuans (2006) and personal and historical notes on the tranfer of power in the territory (2000).

New Internationalist

Link list papuas (startpagina Papua's)

West Papua Courier

Koteka net

Papua web

West Papua FPCN

Suggestions for links? Mail us!

Papua Lobby: [ Front door ] [ Objectives ] [ Who ] [ Contact ] [ Background ] [ Links ]