Interactief Nederlands Persbureau Over Nieuwsbank Uw reactie

Kamer van Koophandel te: Leeuwarden
Datum oprichting: 01-01-1991
Naam directeur/ hoofd: G. Dijkstra
E-mail adres directeur/ hoofd: info@aquacombi.nl
Webadres bedrijf: www.aquacell-waterontharder.nl

Van hard naar zacht water

Al voordat kroonprins Willem Alexander ons bewust begon te maken van het belang van water en waterkwaliteit, was Gerrit Dijkstra op zoek naar een bepaald soort waterverbeteraars; ontharders. Zijn bedrijf leverde keukenapparatuur voor de horeca en daar kampt men vaak met storingen in de apparaten door kalkaanslag. De horeca had dus waterontharders nodig die kalkvrij water produceren.

In 1993 leverde Gerrit zijn eerste ontharders aan de horeca. Deze waren vrij fors, uitgevoerd met maar één cilinder voor de ontharding en afhankelijk van een stopcontact om te kunnen werken. Prima voor de horeca; maar als even later de belangstelling van particulieren voor zacht water toeneemt, groeit ook de behoefte aan een kleine, zuinige waterontharder die liefst niet op stroom loopt. Water en stroom vormen geen ideale combinatie.

Na lang zoeken vond Gerrit Dijkstra in Engeland een fabrikant die de ideale ontharder maakt. Het apparaat is klein, werkt op waterdruk en heeft dus geen elektriciteit nodig. Het is bovendien een dubbel uitgevoerd systeem, waardoor de waterlevering nooit onderbroken wordt. * De AquaCell levert altijd precies zoveel onthard water als de gebruiker vraagt.

De AquaCell Waterontharder verwijdert kalkvormende deeltjes uit water. Veel ruimte of een stopcontact zijn niet nodig: deze stroomloze waterontharder is zo groot als een kleine koelbox.

R000AquaCell_waterontharder0001.jpg

Laatst gewijzigd: 25-08-2009