Gemeente Leiden

Mevrouw C.A. van Dam-Groeneveld:
112 jaar!

Op zaterdag 20 november a.s. viert mevrouw Catharina Angenieta van Dam-Groeneveld haar 112e verjaardag.
Namens het gemeentebestuur brengt loco-burgemeester Van Rij haar rond 14.30 uur een felicitatiebezoek.

Mevrouw Van Dam heeft zelf besloten haar verjaardag dit jaar heel rustig te houden. Anders dan voorgaande jaren gedenkt zij deze bijzondere dag thuis in kleine kring.

Mevrouw Van Dam-Groeneveld is de oudste inwoner van Leiden en inmiddels ook de oudste persoon die Nederland ooit gekend heeft. Zij heeft altijd in Leiden gewoond, waarvan de laatste (62) jaren in haar huis in de Groenoordstraat, in gezelschap van haar zoon Cor. Oma Kaatje heeft 6 kinderen, 18 kleinkinderen, 24 achter-kleinkinderen en een aantal achter-achter-kleinkinderen.

Mevrouw Van Dam-Groeneveld geniet nog steeds een goede geestelijke gezondheid. Zij herkent dan ook iedereen en probeert zoveel mogelijk bij de dagelijkse gang van het leven betrokken te zijn. De laatste tijd echter is zij echter wat sneller moe en zoekt dan ook de nodige rust. _________________________________________

De familie heeft laten weten, zich te realiseren dat het bereiken van de leeftijd van 112 jaar een bijzonderheid is. Toch is niet-aangekondigd bezoek nu te bezwaarlijk geworden voor Oma Kaatje van Dam.
U wordt dan ook dringend verzocht niet rechtstreeks met de familie contact op te nemen.
Afgesproken is de perscontacten centraal te laten coördineren door de afdeling Communicatie van de gemeente Leiden, via Kiene Vesseur, tel.: 071-5165059 / 06-21848456.
Hartelijk dank voor uw begrip!

Deel: ' 112-jarige in Leiden '