Hoefnet

12e Vincent van Gogh-rit te Nuenen

Zondag 3 oktober 1999 vindt een van de grootste en bekendste evenementen van Nuenen (bij Eindhoven) plaats. De Vincent van Gogh-rit, een internationaal hippisch evenement, wordt voor de 12e keer verreden. De lengte van de rit bedraagt ongeveer 25 kilometer. Door het aantrekkelijke en sfeervolle karakter is deze sportieve happening elk jaar weer een grote trekpleister voor zowel deelnemers als toeschouwers.

De tocht vindt ook dit jaar plaats in het dorp Nuenen en in de nabij gelegen bosgebieden. In deze-met veel natuurschoon bedeelde- omgeving is een oriëntatierit uitgezet welke naast gezelligheid ook concentratie, inzet en aandacht van de equipes en aanspanningen vraagt. Niet alleen voor de amazones, de ruiters en de menners, maar ook voor de bezoekers is het genieten in het dorp, de bossen en het fraaie landschap.

De start van deze 12e Vincent van Gogh-rit op zondag 3 oktober a.s. is om 10.00 uur aan het Park in Nuenen. De organisatie verwacht dat de circa 200 equipes en aanspanningen daar tussen 13.00 en 16.30 uur zullen finishen.