Erasmus Universiteit Rotterdam

20 augustus 1999

Maandag 23 augustus start Introductieprogramma Erasmus Universiteit Rotterdam

De EUREKAweek 1999: KEIHARD VAN START!

Ruim 1700 eerstejaarsstudenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam staan maandagmorgen 23 augustus a.s. op de stoep van congrescentrum De Doelen, in afwachting van de wervelende start van hun introductieprogramma, de EUREKAweek 1999 (EUREKA: Erasmus Universiteit Rotterdam Eerstejaars Kennismakings Activiteiten).

Keihard van start!

Zo luidt het thema van de universitaire introductieweek die plaatsvindt van maandag 23 tot en met donderdag 26 augustus a.s. De nieuwe studenten maken kennis met de vier pijlers waarop de Eurekaweek is gebaseerd: de universiteit, hun studie, de stad Rotterdam en het studentenleven.

Studenten worden bekend gemaakt met de opleiding, de faculteit, de universitaire faciliteiten en voorzieningen, met studieverenigingen, studentensport- en gezelligheidsverenigingen, culturele organisaties, enz.

Bij de spectaculaire start worden muziek en laserprojectie afgewisseld door sprekers als rector magnificus prof.dr. P.W.C. Akkermans en de Rotterdamse wethouder Onderwijszaken E.L. Kuijper. Cabaretier Vincent Bijlo presenteert het geheel. Het programma duurt ruim één uur en begint om 10.30 uur precies!

Na de opening krijgen de eerstejaars de gelegenheid hun groepje en hun gidsen beter te leren kennen tijdens een lunchconcert op het Schouwburgplein. Aansluitend wordt de stad verkend. 's Avonds staat een culturele avond op het programma.

Op dinsdag vindt er een facultaire dag plaats. Op dinsdagavond kan men zich uitleven bij de Night of the Songs.

Woensdag staat in het teken van de informatiemarkt, waar meer dan 100 organisaties vertegenwoordigd zijn.

Bij de film in het Pathé Theater kan iedereen even rustig tot zichzelf komen.

Donderdagochtend is er een keuzeprogramma: cultuur of sport. In samenwerking met Erasmus Cultuur, Boijmans Van Beuningen, Lantaren/Venster en het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) kunnen de eerstejaarsstudenten kennis maken met de cultuur die Rotterdam te bieden heeft. Tijdens deze ochtend zal er ook aandacht worden besteed aan de landelijke actie Studenten Tegen Zinloos Geweld. Aansluitend is er een festival in het Museumpark.

De week wordt afgesloten met een knallend feest in Nighttown, waar onder andere Postmen en Sonic Solutions zullen optreden.

Deel: ' 1700 studenten starten introductie Erasmus Universiteit '