Ingezonden persbericht


Persbericht

20.000ste student schrijft zich in bij uitzendbureau van de toekomst

Hoofddorp, 18 februari 2003

Een baan vind je tegenwoordig niet meer op straat, maar via het internet. Uit onderzoeken blijkt dat ruim 80% van studerend Nederland informatie voor een (bij)baan zoekt via het World Wide Web.

Na het succesvolle 2002, waarin StudentenWerk een omzetgroei realiseerde van 500%, is het in 1998 opgerichte uitzendbureau alweer toe aan een volgende mijlpaal in haar nog korte bestaan. Deze maand nog wordt de inschrijving van de 20.000ste student verwacht. In tegenstelling tot de traditionele uitzendbureaus werkt StudentenWerk niet met 'inloopvestigingen', maar met een website, die als 'inloopvestiging' fungeert. De doelgroep van StudentenWerk is de student. Elke student kan zich vanaf zijn eerste studiejaar bij StudentenWerk inschrijven. Gedurende de studietijd kan de student op de site solliciteren naar een bijbaan, zoeken naar een leuke stage en/of afstudeeropdracht en als hij of zij afgestuurd is zijn er starterfuncties beschikbaar. De student wordt dus tijdens de gehele studietijd begeleid en persoonlijk geholpen door de consultants van StudentenWerk.

StudentenWerk is begonnen in Hoofddorp, waar het hoofdkantoor gevestigd is. Daarnaast heeft StudentenWerk drie vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en Groningen. Dit zijn vestigingen waar intake gesprekken worden gehouden als er opdrachten in die regio zijn. Door de huidige werkwijze is StudentenWerk in staat om binnen 2 dagen in heel Nederland geschikte studenten aan het werk te zetten. De ingeschreven studenten kunnen dagelijks naar hun persoonlijke pagina surfen en met 1 druk op de knop zien of er nog interessante vacatures beschikbaar zijn. Naar aanleiding van een online sollicitatie via de website wordt de student gebeld en wordt er persoonlijk een afspraak gemaakt met een van de recruiters van StudentenWerk. De student bezoekt één van de vestigingen en daar wordt een intake gesprek gehouden. Pas dan worden de geschikte kandidaten doorgestuurd naar de klant. Door deze zeer efficiënte werkwijze ligt het uiteindelijke aanname percentage op meer dan 90%.

Gerenommeerde bedrijven zoals KLM, Servex B.V. (NS), T for Telecom en Procter & Gamble maken inmiddels gebruik van de diensten van StudentenWerk. Door de unieke formule kunnen vacatures binnen 2 dagen worden ingevuld en kan de klant direct kosten besparen op haar uitzendkrachten.

Deel: ' 20.000ste Student schrijft zich in bij uitzendbureau van de toekomst '




Lees ook