Meer dan 24.000 ontwikkelaars hebben deelgenomen aan een onderzoek van Inprise over de toekomst van Linux. Volgens de resultaten van het onderzoek wordt Linux beoordeeld als een bedrijfskritisch operating system en heeft de meederheid van de deelnemers plannen voor Linux-projecten (zowel voor applicatieontwikkeling als client/server-databases). Volgens een recent onderzoek van IDC zal een toename van het aantal applicaties dat in Linux is ontwikkeld, zorgen voor een toename van Linux in enterprise-omgevingen.

Inprise heeft haar steun voor Linux al in een vroegtijding stadium gegeven met de ontwikkeling van een InterBase-versie voor Linux, anderhalf jaar geleden. Ook de object request broker VisiBroker is nu in een een Linux-versie beschikbaar. Binnenkort komt Inprise met de Java-tool JBuilder for Linux.

Enkele conclusies uit het onderzoek:

- 72% van de respondenten is zeer geïnteresseerd in een Rapid Application Development (RAD)-omgeving voor Linux

- meer dan 40% van de respondenten wil daarvoor graag Delphi gebruiken

- 40% van de respondenten gebruikt het liefst een C of C++ omgeving voor hun Linux-projecten

- ruim 75% van de respondenten heeft plannen voor het ontwikkelen van Linux-applicaties

- ruim 90% vraagt om grafische user interface-ondersteuning
- ruim 90% vraagt om database connectivity

Meer informatie en een uitgebreid verslag van het onderzoek is te vinden op de Website:

Inprise
Inprise is één van de toonaangevende leveranciers van Internet-enabling software en services die voor bedrijfs- en individuele programmeurs het ontwikkelen van complexe enterprise-applicaties vereenvoudigen. Inprise levert geïntegreerde, schaalbare en betrouwbare oplossingen voor bedrijfskritische systemen. De software staat bekend als gebruiksvriendelijk, krachtig en productief. Inprise is een voorstander van open platforms en heeft zich toegelegd op het ondersteunen en stimuleren van softwareontwikkelaars over de hele wereld. De Website www.borland.com biedt voor hen een online community, met technische
informatie, aanvullende services en producten van diverse fabrikanten. Inprise is opgericht in 1983 en heeft wereldwijd kantoren. Het hoofdkantoor staat in Scotts Valley in de Amerikaanse staat Californië.

Inprise: https://www.inprise.com

Deel: ' 24.000 ontwikkelaars geven Inprise mening over Linux '