Ingezonden persbericht

273 NIEUWE HAAGSE GEDICHTEN VOOR VIERDE EDITIE POËZIE OP POOTJES

De afgelopen maanden hebben 273 mensen zich aangemeld voor het gedichteninzamelingsproject Poëzie op Pootjes. Voor de vierde editie van dit unieke evenement werden Hagenaars gevraagd hun ´Haagse Gevoel´ in een gedicht te vatten.

Iedere Hagenaar heeft wel een eigen verhaal over zijn of haar leven in de stad, of over zijn of haar beleving van de stad. Bij Poëzie Op Pootjes wordt iedereen uitgenodigd dit persoonlijke 'Haagse Gevoel' te verwoorden in een gedicht. Het mocht gaan over de stad, over een gebeurtenis, een specifieke plek of wat dan ook. Het gaat bij Poëzie Op Pootjes nadrukkelijk niet om een wedstrijd. Het doel was vooral om zoveel mogelijk gedichten te verzamelen over wat Hagenaars bezighoudt en om een dichterlijk inkijkje te krijgen in de Haagse stadtrots.

In de maand november is een groot aantal workshops georganiseerd, waarin de nieuwe dichters onder begeleiding van professionele auteurs aan hun gedicht konden werken. Alle gedichten worden gebundeld in een nieuw boek dat begin januari 2015 zal worden gepresenteerd. In de drie weken daarna zullen nagenoeg alle ingestuurde gedichten naar buiten worden gebracht - in een expositie met poëzieposters, in voordrachten op de radio, gedichten op televisie, op internet en in de krant, en in een slotvoorstelling tijdens de Nationale Gedichtendag op 29 januari 2015 in de Centrale Bibliotheek.

Meer informatie en een overzicht van deelnemers en gedichten is te vinden op www.poezieoppootjes.nl.

Poëzie Op Pootjes wordt georganiseerd door de R.G. Ruijs Stichting en wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Den Haag, Fonds 1818, Prins Bernhard Cultuurfonds, Gravin van Bylandt Stichting, Paagman, Haags Productiebedrijf en Openbare Bibliotheek Den Haag.

Deel: ' 273 Nieuwe Haagse Gedichten voor 4e editie Poezie Op Pootjes '