3Com NBX100 communicatiesysteem biedt bedrijven krachtige callcenter-functionaliteit voor E-networking

Maarssen / Brussel, 23 december 1999 - 3Com introduceert nieuwe functionaliteit voor haar bekroonde NBX 100 communicatiesysteem, dat kleine en middelgrote vestigingen van grotere ondernemingen de beschikking geeft over geavanceerde applicaties voor IP-telefonie. De NBX 100 is nu schaalbaar tot 200 verbindingen en bevat diverse hardware-uitbreidingen, zoals de NBX Digital Line-kaart voor T1-verbindingen en de NBX Analoge Terminalkaart voor standaard RJ-11 telefoon- en faxondersteuning. Het systeem biedt daarmee volledig geïntegreerde en hoogwaardige data- en spraakcommunicatie. De NBX 100 komt begin 2000 op de Benelux-markt beschikbaar.

De 3Com NBX 100 biedt bedrijven de mogelijkheid om op basis van één gebruiksvriendelijke en zeer betaalbare oplossing data- en spraakverkeer effectief en kostenbesparend te beheren en te integreren op LAN en WAN voor applicaties als bijvoorbeeld callcenters. De hardware- en softwarecomponenten bieden in vrijwel elke bedrijfs- of netwerk/communicatieinfrastructuur aanzienlijke voordelen, zoals integratie van bestaande analoge telefoons en geavanceerde receptie- en callcenter-functies, waarmee gesprekken snel en efficiënt worden verwerkt. Alle functies worden beheerd via 3Com's intuïtieve NetSet managementsysteem, dat configuratie en beheer van technische specialisten volledig overbodig maakt.

Software
De nieuwe software biedt onder meer geavanceerde callcenter-services, zoals circulaire en lineaire hunt-groepen, calling queuing agent, en agent-, split- en systeemrapportages. De software kan direct aan een relatiedatabase worden gekoppeld, zodat essentiële gegevens altijd online beschikbaar zijn en kunnen worden aangepast. De geavanceerde PowerMail eXchange-functies omvatten nu ook multi-level auto-attendant services voor maatwerk begroetingen en routing-schema's. Systeeminrichting en beheer zijn te configureren via de 3Com NBX 100 NetSet webbrowser-tool. NetSet ondersteunt lokale en remote configuratiediensten en is wachtwoord-beveiligd. Met de Automatic Route Selection-functie selecteert de NBX 100 zelf de meest economische manier om uitgaande verbindingen tot stand te brengen. Daarnaast zijn er diverse andere intelligente kostenbesparende services beschikbaar.

Een gemiddeld NBX 100 systeem zou er als volgt kunnen uitzien: Eén receptie-console ("attendant console")
19 meerlijns LAN-telefoons
8 CO lijnpoorten met Caller ID support services
24-poort Ethernet-LAN
Release 2.0 Applications Suite
Meerdere multi-level Automated Attendant voicemail met Unified Messaging Call Detail Recording Services; aanpasbare rapportage-agent; CTI TAPI services voor elke gebruiker; Call Centre Services; Internetworking Dial Plan Services voor ondersteuning van communicatie voor telewerkers en vestigingen via Laag 2 of Laag 3 (IP); Analogue terminal Adapter voor faxmachines, beheerd via NetSet.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com biedt nieuwe functionaliteit voor NBX 100-systeem '




Lees ook