3Com connectiviteitsoplossingen
in zakelijke PC's van Hewlett-Packard

Maarssen / Brussel, 15 maart 2000 - 3Com geeft haar samenwerking met de Business Desktop-divisie van Hewlett-Packard verdere invulling met de ontwikkeling en levering van een reeks connectiviteitsoplossingen voor grootzakelijke gebruiksomgevingen.

Voortbouwend op de langdurige samenwerking op het vlak van LAN-connectiviteit slaan beide bedrijven de handen nu ineen om functies als verkeerspriorisatie, remote beheer en beveiliging beschikbaar te stellen voor gebruikers in grote ondernemingsnetwerken. Zo zal 3Com haar nieuwste LAN-controller ASIC (een chip waarin specifieke netwerkfunctionaliteit is ingebakken) beschikbaar stellen voor de Hewlett-Packard e-PC's, een nieuwe lijn desktopsystemen die de kernfuncties van een PC combineren met e-service-tools en -ondersteuning, teneinde eenvoudiger en betrouwbaarder client-connectiviteit mogelijk te maken. De e-Vectra, het eerste product van de nieuwe lijn, is zojuist geïntroduceerd en bevat een unieke modulaire architectuur die slechts drie componenten omvat: harddisk, voeding en systeemkast.

3Com verstevigde het laatste kwartaal van 1999 haar aanvoerderspositie op de markt voor 10/100 Ethernet-connectiviteit over alle platforms (mobiel, deskstop en server) en behaalde een marktaandeel van 48 procent, zo stelt een rapport van The Dell'Oro Group. Een nieuw rapport van hetzelfde onderzoeksbureau meldt dat 3Com met een groei van 23,5 procent in 10/100-aansluitingen de gemiddelde marktgroei met 8 procent overtrof.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com connectiviteitsoplossingen in zakelijke PC's HP '