Persbericht 3Com Benelux

3Com

3Com en Microsoft
samen in netwerkconvergentie

3Com opent nieuw ontwikkelingscentrum en verruimt productaanbod op basis van Windows

Maarssen / Brussel, 20 januari 1999 -- 3Com en Microsoft hebben een nieuwe strategische alliantie gesloten, gericht op versnelde ontwikkeling van nieuwe generatie geconvergeerde netwerken, die geschikt zijn voor transport van data, spraak en video. De gezamenlijke inspanningen bieden gebruikers op client- en servercomputers en andere systemen voor zakelijk en persoonlijk gebruik rijkere netwerkfunctionaliteit. De overeenkomst zal leiden tot verdere integratie van Microsoft Windows in het productaanbod van 3Com, met name ten behoeve van waardetoevoegende netwerkdiensten, en biedt organisaties en individuen vereenvoudigde toegang tot snellere en intelligentere netwerken. Als onderdeel van de overeenkomst zal 3Com voorts een nieuw ontwikkelingscentrum openen vlakbij de Microsoft-campus in Redmond. Doel is versnelde gezamenlijke productontwikkeling en naadloze compatibiliteit tussen geïntegreerde 3Com- en Microsoft-producten.

"Gebruikers verwachten innovatieve functionaliteit en kostenbesparing van hun communicatienetwerken en we zijn er dan ook op gebrand om Windows het beste software-platform voor netwerkconvergentie te maken," verklaarde Paul Maritz, Group Vice President Platforms & Applications van Microsoft. "We hebben daarom hoge verwachtingen van de verdiepte samenwerking met 3Com. Het brede productaanbod, de netwerkexpertise en de marktpositie van 3Com sluiten uitstekend aan bij die van Microsoft en we zijn ervan overtuigd dat onze beider gebruikers hier hun voordeel mee kunnen doen."

"3Com levert momenteel al verschillende oplossingen voor netwerkconvergentie, en veel daarvan zijn gebaseerd op Windows," zei Eric Benhamou, president en CEO van 3Com. "De nauwere samenwerking met Microsoft betekent snellere innovatie op een open platform, waarop andere bedrijven kunnen voortbouwen. Microsoft en 3Com hebben een gezamenlijke visie op intelligente netwerken die eenvoudiger zijn te beheren en te gebruiken, en die lagere kosten met zich meebrengen."

Nieuwe oplossingen voor elk type gebruiker
3Com en Microsoft werken al geruime tijd samen en intensiveren met de nieuwe overeenkomst de onderlinge uitwisseling van technologieën, de ontwikkelingssamenwerking en hun gezamenlijke marketinginspanningen, teneinde gebruikers in alle segmenten, van carriers en multinationals tot kleinbedrijf en consument, hoogwaardige netwerkconvergentie te bieden.

* Telecom-aanbieders en leveranciers van netwerk- en Internet-diensten gebruiken 3Com's Total Control remote access-systemen op basis van Windows NT als een open en schaalbaar platform voor IP-telefonie, draadloze digitale datacommunicatie, head-end kabelsystemen en intelligente remote-access-oplossingen. Onder de overeenkomst gaat 3Com deze producten migreren naar het aankomende Microsoft Windows NT Embedded besturingssysteem. Voorts onderzoeken beide ondernemingen de migratie van deze en andere producten, zoals end-to-end kabeloplossingen, naar Windows 2000 Server.

* Voor grote ondernemingen gaat 3Com de Micrososft Windows 2000 Server software integreren in haar krachtigste LAN-switch, de 3Com CoreBuilder 9000. Met behulp van 3Com's Transcend Policy Manager en de Active Directory Service van Windows 2000 Server kan de switch policy's (netwerkafspraken) implementeren voor configuratie, Quality of Service, beveiliging, monitoring en netwerkactiviteiten. Dit versterkt de positie van Windows op basis van 3Com-producten in het hart van het netwerk en ondersteunt de overgang naar uiterst betrouwbare, schaalbare en policy-gestuurde enterprise-netwerken met functionaliteit voor spraak, data en streaming audio- en videocommunicatie. De ondernemingen onderzoeken ook het gebruik van Windows-technologie in andere LAN- en WAN-productlijnen van 3Com, zoals de SuperStack II productfamilie.

* Voor PC-gebruikers en beheerders in bedrijfsnetwerken werken 3Com en Microsoft aan performance- en beheer-verbeteringen die worden ondersteund in Windows 2000 Professional en Windows 2000 Server. Zo zullen client- en server-netwerkkaarten straks hardwarematige versnelling bieden voor TCP/IP-verwerking en IPSec (Internet Protocol Security) encryptie. Dit ontlast de PC-processor, die daardoor meer performance kan leveren voor andere taken.
* Voor consumenten werken beide ondernemingen aan toegangsoplossingen voor thuis-LANs en broadband-access. 3Com zal ook kabel-voorbereide Microsoft softwareproducten meeleveren met haar kabel- en DSL-modems. Deze oplossingen komen vanaf medio dit jaar beschikbaar en zullen de voorwaarden scheppen voor nieuwe vormen van amusement, informatietoegang en onderwijs. 3Com en Microsoft werken ook samen aan Universal Plug and Play.

Snel profijt van convergentie
Deze alliantie kan een belangrijke bijdrage leveren om gebruikers sneller te laten profiteren van de mogelijkheden van netwerkconvergentie," aldus Berge Ayvazian, Executive Vice President van marktonderzoeksbureau Yankee Group. "Door de bundeling van productontwikkeling, marketing-initiatieven en applicatie-ontwikkeling voor verschillende marktsegmenten heeft de 3Com-Microsoft alliantie potentieel een onmiddellijke impact op het beschikbaar komen van innovatieve toepassingen, zoals Internet-telefonie, streaming multimedia, breedband-Internet-services, home-networking en directory-ondersteunde ondernemingsnetwerken."

Ter ondersteuning van snelle inzet van deze nieuwe, geconvergeerde netwerken hebben 3Com en Microsoft een wereldwijd seminar-programma ontwikkeld waarin beide bedrijven hun gezamenlijke visie op netwerkconvergentie en de daaruit voortvloeiende voordelen zullen toelichten. De seminars zijn gratis toegankelijk voor klanten en resellers.

Kijk voor meer informatie over Windows als multiporpose operating system voor communicatie op www.microsoft.com/communications Bezoek voor meer informatie over netwerkconvergentie 3Com's website .

Over Microsoft
Microsoft is wereldwijd marktleider in software voor personal computers. Het bedrijf biedt een breed scala van producten en diensten voor zakelijk en persoonlijk gebruik, elk ontworpen met de bedoeling het voor mensen eenvoudiger en aangenamer te maken elke dag optimaal te profiteren van de kracht van personal computing.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com en Microsoft samen in netwerkconvergentie '