Persbericht 3Com Benelux

3Com en Siemens: samen in geconvergeerde netwerkoplossingen voor enterprises en providers

Eerste klanten geworven onder nieuwe strategische verkoopovereenkomst

Maarssen / Brussel, 1 juli 1999 - 3Com en Siemens hebben een nieuwe mondiale verkoopovereenkomst gesloten om grote ondernemingen en service-providers te ondersteunen bij hun migratie naar geconvergeerde netwerken. De bekendmaking betekent een versterking van de bestaande strategische alliantie tussen beide bedrijven, die gericht is op ontwikkeling van een uitgebreid assortiment producten op het vlak van LAN-telefonie en multimedia.

Via de nieuwe strategische verkoopvereenkomst kunnen gebruikers straks werken met producten van zowel 3Com als Siemens, gesteund door de service-faciliteiten van 3Com, Siemens of beide bedrijven, naar gelang de wensen van de klant. 3Com en Siemens beschouwen hun verkoopkanalen als complementair. Siemens is sterk in directe verkoop, service en systeemintegratie-vooral voor grote ondernemingen-terwijl 3Com kan bogen op uitgebreide expertise in indirecte distributie, gesteund door een groeiend serviceportfolio op het vlak van netwerkdesign, implementatie en post-sales klantondersteuning.

Een van de eerste klanten onder de nieuwe overeenkomst is Airtel, Spanjes tweede operator van mobiele services. Airtel bouwt met behulp van 3Com's Total Control-platform de toegangsinfrastructuur voor Internet-diensten ten behoeve van haar twee miljoen gebruikers. Airtel zal naast datatransport ook spraak-, fax- en videoverkeer via het Internet gaan ondersteunen. Het contract vertegenwoordigt alleen al voor de eerste veertien maanden een waarde van 35 miljoen dollar.

Over Siemens
De Siemens Information and Communication Networks Group werd in 1998 opgericht als onderdeel van de herstructurering van Siemens' ICT-activiteiten. De divisie telt 60.000 medewerkers en realiseerde het afgelopen jaar een omzet van circa 14 miljard dollar. Hiermee is het een van 's werelds grootste aanbieders van end-to-end netwerkoplossingen voor spraak-, data- en mobiele communicatie. Kijk voor meer informatie over deze Siemens-divisie op www.siemens.com/ic/networks/.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com en Siemens samen in geconvergeerde netwerkoplossingen '