3Com HomeConnect digitale PC-camera nu ook in Europa

Maximale flexibiliteit dankzij compact formaat, afneembare USB-kabel en hoge lichtsterkte

Maarssen / Brussel, 20 maart 2000 - 3Com introduceert de 3Com HomeConnect digitale PC-camera in Europa. De camera is speciaal ontworpen voor communicatie met PC's en laptops, zodat gebruikers thuis en onderweg hoogwaardige videobeelden kunnen maken en verzenden en live-sessies over het Internet kunnen houden, allemaal met een simpele toetsklik.

Met zijn compacte afmetingen en hoge kwaliteit is deze nieuwkomer op de digitale cameramarkt een klasse apart. De automatische aanpassing aan schaars omgevingslicht maakt hem in vrijwel elke situatie bruikbaar, met onveranderlijk hoge beeldkwaliteit. Met voorzieningen als een afneembare USB-kabel, die meer bewegingsvrijheid toestaat, een slank, compact ontwerp voor ultieme draagbaarheid en voordelige videoconferencing-ondersteuning is het een van de best presterende digitale PC-camera's die er momenteel beschikbaar zijn.

Hoge lichtsterkte
De unieke ingebouwde aanpassing aan het omgevingslicht maakt de camera geschikt voor elke lichtsituatie en biedt de gebruiker ultieme flexibiliteit, wat vooral 's avonds van belang kan zijn, wanneer er meer gebruikers op het Internet actief zijn en de lichtomstandigheden relatief ongunstig zijn. De camera levert echter onder alle omstandigheden scherpe en contrastrijke beelden, van opnamen in fel zonlicht tot sfeervolle video bij kaarslicht.
Maximale bewegingsvrijheid
De camera is voorzien van een drie meter lange USB-kabel die aan beide zijden is los te nemen, zodat de gebruiker zich probleemloos kan verplaatsen. Foto- en video-opnamen kunnen vervolgens eenvoudig per e-mail worden verzonden. Als de andere partij ook een digitale PC-camera heeft, kan er tegen minimale kosten een videoconferencing-sessie worden opgezet.
Eenvoudig schakelen tussen desktops, notebooks en PC's De flexibiliteit van de camera reikt voorbij de desktop. Gebruikers die veel onderweg zijn en die toch 'oogcontact' willen houden, kunnen de camera op de USB-poort van hun laptop aansluiten en videogesprekken over het Internet voeren of beelden vastleggen op een remote werklocatie. Met het oog op gebruikseenvoud kan de kabel eenvoudig aan de achterzijde van de camera worden ontkoppeld, zodat er niet moeizaam achter de PC-kast gezocht hoeft te worden.

Handige voorzieningen en accessoires
De HomeConnect digitale PC-camera bevat een opnametoets waarmee net zo eenvoudig en snel beelden kunnen worden vastgelegd als met een pocketcamera. Voorts is er een kantelvoet aanwezig, zodat de camera op een standaard-statief kan worden geplaatst of met een laptop kan worden gebruikt. Later dit jaar komen er verwisselbare lenzen beschikbaar, zodat de gebruiker de standaardlens naar keuze kan vervangen door een groothoeklens of een tele-objectief.
Plug-and-play installatie
De 3Com HomeConnect digitale PC-camera is geschikt voor PC's met Windows 95, 98 en 2000. Hij wordt direct aangesloten op een standaard USB-poort, zodat snelle en eenvoudige videocommunicatie gewaarborgd is. Ook ondersteuning voor Macintosh is beschikbaar. De installatie van de camerasoftware is bijzonder eenvoudig: de bijgeleverde CD-Rom inleggen en verder de scherminstructies volgen. Voorts is standaard een instelbare applicatie-launcher (icoongestuurde starter) aanwezig, zodat de meegeleverde software-applicaties voor videofoon, e-mail-snapshots en beeldbewerking met een muisklik zijn te starten. De launcher bevat ook links naar 3Com's What's Hot! website, waar de laatste software-nieuwtjes zijn te vinden.
Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com HomeConnect digitale PC-camera ook in Europa '