Persbericht 3Com Benelux

3Com introduceert nieuwe DynamicAccess network performance manager (NPM)

End-to-end beheer voor lokaliseren en verhelpen problemen

Maarssen, 21juni 1999 - 3Com heeft onlangs de nieuwe generatie DynamicAccess technologie geïntroduceerd. Met deze introductie onderstreept 3Com haar langetermijnstrategie om intelligentie aan de rand van het netwerk toe te voegen. 3Com's nieuwe DynamicAccess network performance manager (NPM) is een stand-alone netwerkmanagement tool, waarmee beheerders problemen met netwerken, systemen en applicaties in client/server-omgevingen kunnen identificeren en verhelpen. NPM is beschikbaar voor eindgebruikers en resellers die behoefte hebben aan op standaarden gebaseerde, gedistribueerde management-oplossingen voor switched en high-speed netwerken.

De op web-technologie gebaseerde grafische interface van de NPM is eenvoudig in het gebruik en biedt IT-Managers de mogelijkheid om het netwerk te bekijken, de prestaties van applicaties te volgen en eventuele bottlenecks te lokaliseren. NPM biedt real-time monitoring van responstijden van applicaties, volledige RMON/RMON2 management, mogelijkheid tot het volgen van de conditie van systemen en Quality of Service (QoS) traffic prioritization.

Het beheer van netwerktoepassingen
Zwaar Internetverkeer, kantoorapplicaties en streaming multicasts beconcurreren elkaar om de beschikbare bandbreedte en kunnen potentiële bottlenecks veroorzaken. Het gebrek aan een bedrijfsbrede beheersoplossing voor het lokaliseren en wegnemen van dergelijke knooppunten kan leiden tot het zogenaamde 'finger pointing', waarbij IT-teams elkaar de schuld geven en de productiviteit daalt. NPM maakt 'finger pointing' overbodig door een open, op standaarden gebaseerde benadering te kiezen voor het beheer van netwerkapplicaties en het vaststellen van de oorzaak van problemen of die nu van de desktop, het netwerk of de server afkomstig zijn. De introductie van NPM gaat vergezeld van een ander nieuw product: DynamicAccess LAN agent 2.0. Dit product is onzichtbaar voor gebruikers en kan op afstand op PC's en servers worden geïnstalleerd om prestatiegegevens van netwerkapplicaties te verzamelen. NPM zorgt voor het gelijktijdig verzamelen en analyseren van de gegevens voor het gehele LAN.

"DynamicAccess network performance manager is een alles-in-één hulpmiddel dat een einde maakt aan tal van IT-problemen", licht John Morency, vice president van IT Consulting Services toe. "Het voor het gehele netwerk verzamelen van prestatiegegevens op het niveau van client en server stelt netwerkbeheerders in staat de prestaties van applicaties door de ogen van de gebruikers te bekijken. Dus precies daar waar het werkelijk belangrijk is. Zo'n nauwkeurig beeld zou niet mogelijk zijn wanneer je alleen de kern van het netwerk zou bekijken."

Nieuwe eigenschappen van DynamicAccess

3Com voegt de volgende eigenschappen aan de huidige DynamicAccess technologie toe: Analyseren van de responstijden van netwerk en applicaties in real-time - Volgt end-to-end responstijden zonder aanpassingen aan de applicatie. Volledig RMON/RMON2 management - Levert volledig, end-to-end RMON2 management in switched en high-speed netwerken. Volgen van de systeemconditie - Levert cruciale gegevens over PC's en servers, zoals CPU-belasting, schijfruimte, systeemfouten en beschikbaar werkgeheugen om vast te stellen of knooppunten het gevolg zijn van een te zuinige systeemconfiguratie. QoS Configuratiebeheer - De mogelijkheid om op eenvoudige wijze QoS-policies uit te vaardigen stelt netwerkbeheerders in staat op problemen te anticiperen. Bedrijfskritische applicaties krijgen een hogere prioriteit toegewezen dan toepassingen die dat niet zijn. Auto-QoS - Herkent applicaties aan de hand van de executable name en voorziet ze van het juiste voorrangskenmerk. Dit is van essentieel belang voor applicaties met een dynamisch poorttoewijzing.

Integratie met toonaangevende management-applicaties 3Com's DynamicAccess network performance manager wordt geleverd

Deel: ' 3Com introduceert DynamicAccess network performance manager '