3Com introduceert FDDI-migratiemodules voor CoreBuilder switches

Nieuwe producten bieden FDDI-gebruikers soepel migratiepad naar Gigabit Ethernet, ATM en geconvergeerde netwerken

Maarssen / Brussel, 28 april 1999 - 3Com introduceert nieuwe FDDI-modules voor haar CoreBuilder 3500 Layer 3 High-Function switches en CoreBuilder 9000 Enterprise switches. Hiermee kunnen organisaties met grootschalige FDDI-netwerken eenvoudig en economisch overstappen op een volledig geswitchte high-speed infrastructuur en leggen ze tegelijk de basis voor ondersteuning van geconvergeerde spraak/video/data-toepassingen.

De FDDI interface-modules zijn eenvoudig te integreren in de CoreBuilder 3500 en 9000 switches en bieden gebruikers de beschikking over Gigabit Ethernet- en ATM-connectiviteit alsmede switching op laag 3-niveau. 3Com is de eerste en enige leverancier die dergelijke krachtige en geavanceerde opties voor FDDI-migratie aanbiedt. De CoreBuilder 3500 en 9000 switches verwerken ook IP, IPX en AppleTalk routing en bieden quality of service (QoS) en class of service (CoS) ondersteuning , zodat kritische applicaties voorrang kunnen krijgen over minder dringende verkeersstromen, zoals e-mail.

"FDDI heeft zich als betrouwbare high-performance backbone-technologie een vaste plaats verworven in duizenden grote ondernemingsnetwerken," aldus Michael Speyer van onderzoeksbureau Yankee Group. "Echter, met de toenemende bandbreedte-eisen zien steeds meer van die organisaties zich genoodzaakt over te stappen op geswitchte backbones, die hogere bandbreedtes en beschikbaarheid bieden. Die organisaties kunnen migreren naar Gigabit Ethernet of ATM, maar in beide gevallen zullen ze op zoek moeten naar leveranciers als 3Com, die de ervaring en technologie in huis hebben om hen te begeleiden naar nieuwe niveaus in netwerkconvergentie."

In veel gevallen zullen FDDI- en Fast Ethernet-poortmodules worden gecombineerd met Gigabit Ethernet- of ATM-downlinks, zodat organisaties hun backbones kunnen migreren van gedeelde FDDI-concentrators naar de wire-speed performance van de CoreBuilder 3500 en 9000 switches. In dergelijke configuraties kunnen nieuwe servers aan de Fast Ethernet-links worden toegevoegd voor slechts een kwart van de prijs van FDDI-verbindingen, terwijl nieuwe gebruikers toegang krijgen tot een high-speed backbone die tot 10 maal hogere performance levert voor dezelfde kosten per poort.

De FDDI-modules voor de CoreBuilder 3500 zijn direct leverbaar; voor de CoreBuilder 9000 komen ze in het derde kwartaal van 1999 beschikbaar.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com, More Connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com introduceert FDDI-migratiemodules CoreBuilder switches '