3Com levert nieuwe 802.1p-conforme software voor SuperStack II switches

Nieuwe stap naar netwerkconvergentie voor bedrijven van elke omvang

Maarssen / Brussel, 22 januari 1999 -- 3Com introduceert een nieuwe software-versie voor haar SuperStack II Switch 3300 (10/100 Mbps) en Switch 1100 (10 Mbps). De nieuwe software biedt verbeterde functionaliteit voor verkeersregeling en class-of-service/quality-of-service (CoS/QoS)-afspraken in bedrijfsnetwerken. Hiermee zet 3Com een nieuwe stap naar de bouw van geconvergeerde netwerken op basis van high-speed datatransport voor realtime multimedia-applicaties, zoals video-conferencing en webcasting ("uitzenden" via het web).

3Com was de eerste netwerkleverancier die deze standaardtechnologie van desktop tot in het hart van het LAN implementeerde via haar DynamicAccess software in de EtherLink XL 10/100 netwerkkaarten en in de CoreBuilder 3500 Layer 3 High-Function Switch. De nieuwe software biedt kleine en middelgrote bedrijven geavanceerde LAN-switching-functies die tot voorheen waren voorbehouden aan grotere netwerkomgevingen. Voor volledig bedrijfsomspannend beheer op basis van policy's (bedrijfsinterne netwerkafspraken) ondersteunt 3Com ook CoS/QoS voor wide-area netwerken (WANs).

3Com's nieuwe software, die wordt voorgeïnstalleerd in de SuperStack II switches, implementeert de IEEE 802.1p standaard voor verkeersregeling en de 802.1Q VLAN Tagging-standaard voor flexibel beheer van virtuele LANs. De implementatie van 802.1p is een cruciaal element van 3Com's strategie voor de bouw van op policy's gebaseerde netwerken, die volledig automatisch zijn te beheren, multivendor omgevingen ondersteunen en schaalbaar zijn van klein LAN tot organisatie-omspannend WAN.

Met 3Com's gestandaardiseerde implementaties van 802.1p en 802.1Q kunnen bedrijven gebruik maken van de wachtrij-functionaliteit in de SuperStack II Switch 1100 en 3300 voor instelling van verschillende voorrangsniveaus voor bijvoorbeeld realtime data-, spraak- en videoverkeer boven minder tijdkritisch verkeer, zoals e-mail. De 3Com-oplossing is dan ook bijzonder geschikt voor bedrijven die zich willen voorbereiden op realtime multimedia-verkeer of die bouw van geconvergeerde netwerken (spraak, data en video over één infrastructuur) overwegen met het oog op lagere beheer- en onderhoudskosten.

Microsoft is blij met de nieuwe software voor de SuperStack II switches. "Dit is een nieuwe mijlpaal op de weg naar gestandaardiseerde verkeersregeling en levering van realtime data, "volgens een microsoft woordvoerder van Microsoft"
3Com versterkt hiermee haar leidende rol in Ethernet-networking voor kleine en grote bedrijven en biedt ze mogelijkheden voor convergentie van data en spraak op één infrastructuur. Wij werken zelf hard aan de ontwikkeling van netwerk-georiënteerde besturingssystemen, zoals Windows 2000, en aan netwerk-gerichte applicaties, zoals Exchange. We zullen dan ook samenwerken met 3Com om de functionaliteit en performance van het complete netwerk te optimaliseren."

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com introduceert software voor SuperStack II switches '