3Com kiest Microsoft Windows Media Technologies voor streaming-media-applicaties

Maarssen / Brussel, 2 april 1999 - 3Com gaat haar duizenden medewerkers over de hele wereld desktop-video aanbieden op basis van Microsoft Windows Media Technologies. Daarnaast gaan 3Com en Microsoft bedrijfsomspannende netwerksystemen integreren en testen waarop Microsoft Windows Media Technologies is geïnstalleerd. De aldus opgedane kennis zal ook beschikbaar worden gesteld aan system-integrators, die zo hun klanten kunnen helpen bij het implementeren van streaming-media-oplossingen.

Net als tal van andere grote internationale ondernemingen wil 3Com effectief communiceren met haar medewerkers in de Verenigde Staten en de rest van de wereld. 3Com ziet netwerkconvergentie (de techniek waarbij spraak, data en video over één netwerkinfrastructuur worden geleid) en streaming media als methoden om medewerkers effectiever en rijker te laten communiceren dan met e-mail en telefonie het geval is. Bovendien kan een streaming-mediatoepassing als video-conferencing belangrijke (reis)kostenbesparingen opleveren.

3Com kiest Microsoft Windows Media Technologies voor haar LIVE-systeem (Large Intranet Video Event). Het LIVE-systeem is bedoeld voor het organiseren van bedrijfsbrede informatieforums voor alle medewerkers. 3Com zal Windows Media Technologies ook inzetten voor ad-hoc desktop videoconferencing tussen individuen, online training en elektronisch zakendoen via het Web. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om marketing-presentaties met gebruik van streaming video en product-training voor gebruikers via 3Com's website.

3Com en Microsoft hebben ook een programma opgezet voor samenwerking in zowel de laboratoriumomgeving als de praktijk. Deze samenwerking is erop gericht bedrijven snel de beschikking te geven over een nieuwe generatie streaming-media-applicaties. In 3Com's Convergence Laboratory in Santa Clara zullen 3Com en Microsoft op basis van ieders producten (3Com's netwerksystemen, Microsoft Windows Media Technologies en Microsoft

Deel: ' 3Com kiest Windows Media Technologies voor streaming-media '