Persbericht 3Com Benelux

3Com introduceert Transcend Traffix Manager 3.0 voor Windows NT

Proactief end-to-end beheer met intelligente data-analyse en automatische event-generatie

Maarssen / Brussel, 6 september 1999 3Com annonceert Transcend Traffix Manager 3.0 voor Windows NT, de nieuwe RMON-2-georiënteerde applicatie voor bewaking en controle van enterprise-netwerkverkeer. Transcend Traffix Manager 3.0 combineert intelligente functionaliteit voor data-analyse met een krachtige event-manager, zodat netwerkbeheerders probleempunten vroegtijdig kunnen herkennen en de naleving van bedrijfsinterne afspraken over netwerkgebruik (policy's) kunnen controleren. De nieuwe release werkt met apparatuur van 3Com en andere leveranciers en is uitgebreid getest voor integratie van RMON-2 data afkomstig van OpenView LAN- en WAN-probes.

Transcend Traffix Manager biedt een compleet beeld van alle end-to-end verkeersstromen, zodat beheerders het netwerk kunnen optimaliseren en de hoogste beschikbaarheidsniveaus kunnen garanderen. Nieuw in versie
3.0 is een data-analysesysteem op basis van slimme regels die netwerkdata automatisch controleren op inconsistenties, en die de beheerder proactief waarschuwen wanneer er onregelmatigheden worden geconstateerd. Een grafisch scherm in Transcend Traffix Manager geeft een compleet beeld van alle netwerk-events, inclusief graad van ernst, tijdstip en bron. Transcend Traffix Manager 3.0 kan waarschuwingen ook automatisch doorsturen naar een open beheerplatform voor verdere verwerking.

Client/server-architectuur
Transcend Traffix Manager 3.0 werkt met een gestandaardiseerde client/server-architectuur, zodat beheerders vanaf elke netwerklocatie toegang tot de server kunnen krijgen, hetgeen beheertijd bespaart en de netwerkbewaking veel flexibeler maakt. Java-georiënteerde clients kunnen lokaal of remote draaien onder Windows, Windows NT of UNIX. De Windows-georiënteerde versie van Transcend Traffix Manager is geoptimaliseerd voor multi-processor-ondersteuning en hogere performance.

Effectievere beveiliging
Transcend Traffix Manager 3.0 maakt betere ondersteuning van mobiele gebruikers mogelijk dankzij Dynamic Host Control Protocol (DHCP) herkenning. De applicatie doorzoekt DHCP-opdrachten om te verzekeren dat gebruikers discreet worden geïdentificeerd, ook als ze gebruik maken van een gezamenlijke pool van op DHCP-basis toegewezen IP-adressen. Bovendien kan Transcend Traffix Manager eventuele netwerkaanvallen signaleren, hetgeen effectievere beveiliging mogelijk maakt. Automatische Domain Name Server-integratie zorgt voor hogere schaalbaarheid door servers van verschillende organisaties te bundelen en ze als één server te bewaken.

De nieuwe Transcend Traffix Manager release is getest op compatibiliteit met de HP OpenView NetMetrix WAN-probes en ATM-probes. Daarnaast verzamelt de applicatie data van 3Com's DynamicAccess en van agents die in 3Com netwerkcomponenten zijn ingebouwd. DynamicAccess draait op client- en serverkaarten en levert RMON-2 data via de Network Performance Manager, een economische beheerimplementatie voor geswitchte omgevingen. Ook 3Com's CoreBuilder 3500 en 9000 switches zijn met RMON-2 agents uitgerust.

Prijs en beschikbaarheid
Transcend Traffix Manager 3.0 voor Windows NT komt medio september beschikbaar en kost fl. 22.190 / Bfr. 405.800 excl. BTW..

Over 3Com
Met bijna 300 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. Voor meer informatie kijk op 3Com www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com komt met Transcend Traffix Manager 3.0 voor Windows NT '