3Com gaat Lucent en Nortel oplossingen leveren voor draadloze mobiele datatoegang

Maarssen / Brussel, 7 april 1999 - 3Com heeft meerjarige overeenkomsten gesloten met Lucent Technologies en Nortel Networks voor levering van CDMA IWF-technologie voor geschakelde oplossingen voor draadloze datatoegang. 3Com domineert de markt voor data-interworking op basis van het CDMA IWF-platform en dekt de volledige Amerikaanse markt en 95 procent van de rest van de wereld.

"Met haar CDMA IWF-implementatie loopt 3Com voorop in draadloze data-applicaties, die een kernelement vormen van geconvergeerde netwerken," verklaarde Irfan Ali, senior vice president en general manager van 3Com Carrier Systems. "Dit product is het resultaat van nauwe samenwerking tussen de betrokken bedrijven en stelt gebruikers in staat hun CDMA-netwerken in te zetten voor waardetoevoegende data-applicaties."

3Com's IWF-platform fungeert als gateway tussen draadloze CDMA-netwerken en het openbare telefonienetwerk. Het bevat de interworking- en protocolomzettingen die vereist zijn om mobiele gebruikers geschakelde datafunctionaliteit te bieden. Het IWF-platform levert snelle, transparante en betrouwbare CDMA dataverbindingen voor het versturen en ontvangen van faxberichten, e-mail, Internet-toegang en online services, alsmede voor veilige verbindingen met bedrijfsnetwerken op basis van L2TP en PPTP tunnelling-technologie.

3Com's IWF-technologie is gebaseerd op het bekroonde Total Control toegangsplatform, dat telecombedrijven, service-providers en grote ondernemingen een geïntegreerde totaaloplossing biedt voor remote access, inclusief spraak over IP (VoIP) en virtual private network (VPN) services. CDMA (Code Division Multiple Access) is een technologie voor hoogwaardige digitale telefonie. IWF staat voor Interworking Function (IWF).

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com levert Lucent en Nortel oplossing mobiele datatoegang '