Persbericht 3Com Benelux

3Com onthult complete IP-telefonie-oplossing voor service-providers

CommWorks architectuur biedt carriers naadloze integratie van heterogene netwerken en verbeterd service-aanbod naar de markt

Maarssen / Brussel, 7 oktober 1999 - 3Com heeft een nieuwe strategische visie ontwikkeld op basis van de CommWorks IP-telefonie-oplossing voor service-providers. CommWorks is een kernonderdeel van 3Com's overkoepelende strategie voor internet-telefonie voor service-providers.

CommWorks is ontworpen als flexibel, hoog-beschikbaar en volledig gestandaardiseerd platform voor brede connectiviteit en service-ondersteuning ten behoeve van IP-telefonie. Het biedt service-providers een soepele strategie om hun spraakverkeer naar hun IP-netwerken te migreren en brengt daadwerkelijke netwerkconvergentie binnen handbereik.

CommWorks dekt alle 3Com producten en services voor IP-telefonie. Als pionier in IP-telefonie introduceerde 3Com haar IP-telefonie-gateway in januari 1998 en in oktober van dat jaar was er al een compleet drielaags IP-telefoniesysteem beschikbaar. Qua marktaandeel staat 3Com in de top-3 van leveranciers van apparatuur voor IP-telefonie in carrier-omgevingen.

Naadloze overgang
"3Com beseft dat service-providers hun overstap naar de infrastructuren van de nieuwe generatie willlen realiseren zonder de dienstverlening aan hun klanten te verstoren," verklaarde Houman Modarres van 3Com Carrier Systems. "3Com ziet de migratie naar functioneel-rijke IP-telefonie-oplossingen als een evolutionair proces dat zich de komende jaren voltrekt. De CommWorks strategie voorziet in een gefaseerd, naadloos migratiepad dat volledig transparant is voor de installed base van de service-provider."

De CommWorks IP-telefonie-oplossing biedt bijvoorbeeld transparante trunking voor naadloze interconnectie van bestaande infrastructuren, zoals IP, het 'gewone' openbare telefonienetwerk (PSTN) en Signaling System (SS7) netwerken. Dit maakt transparante levering van conventionele telefonie en nieuwe IP-georiënteerde services mogelijk.

Geoptimaliseerde services
Aangezien nieuwe en bestaande providers ernaar streven hun service-aanbod te differentiëren, is het van kritisch belang te beschikken over een service-ontwikkelingsmechanisme dat de tools biedt om succesvol te opereren. "Met CommWorks kunnen providers universele toegang bieden tot een verscheidenheid aan geoptimaliseerde services, zoals unified messaging, Internet call waiting en prepaid bellen," aldus Modarres. "De open architectuur van CommWorks, met zijn standaard-georiënteerde API's, biedt een hoogwaardige oplossing die convergentie van multimedia-verkeer en integratie met geavanceerde applicaties van strategische partners mogelijk maakt."

De evolutie van CommWorks
Het onderstaande schema schetst 3Com's gefaseerde model voor de evolutie van IP-telefonie ten behoeve van service-providers.

PSTN/IP IP PBX Kabeltelefonie Intelligente clients Draadloze IP-telefonie Draadloze clients

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com onthult IP-telefonie-oplossing voor service-providers '