Persbericht 3Com Benelux

3Com realiseert interoperabiliteit met G.lite ADSL-producten

Interoperabiliteit voor high-speed connectiviteit

Maarssen, 22 juni 1999 - 3Com heeft de verspreiding van 'digital subscriber line'-technologie een nieuwe impuls gegeven met de realisatie van interoperabiliteit voor de G.lite producten met die van verschillende leveranciers. Met deze aankondiging bereikt 3Com 90 procent van de verwachte wereldwijde markt voor G.lite producten.

3Com's ADSL-producten zijn interoperabel met vijf verschillende G.lite platforms en producten van meer dan tien fabrikanten. Deze producten zijn gebaseerd op de platforms van ADI, Alcatel, Globespan, PairGain en Texas Instruments. Ook neemt 3Com als leverancier van 'customer premises producten' deel aan de Universal ADSL Working Group (UAWAG).

De G.lite standaard - die naar verwachting deze zomer door de ITU geratificeerd (G.992.2) zal worden - biedt klanten probleemloze, snelle verbindingen. 3Com ziet de interoperabiliteit tussen producten voor centraal en decentraal gebruik als randvoorwaarde voor een marktbrede acceptatie door zowel zakelijk gebruikers als consumenten. Bovendien schaart 3Com zich volledig achter de tendens om de G.lite standaard toe te passen voor betaalbare, betrouwbare netwerkoplossingen. Alle ADSL producten worden momenteel ontwikkeld op basis van de toekomstige G.lite standaard. Voor het behouden van de leidende rol in de verspreiding van G.lite ADSL deelt 3Com haar inspanningen op het gebied van interoperabiliteit met leveranciers zoals Alcatel, Cisco Systems, ECI Telecom, Ericsson, Hyundai, NEC, Newbridge, Nortel, PairGain, Samsung en Siemens. De succesvolle G.lite interoperabiliteit van 3Com's ADSL-producten is een belangrijke mijlpaal voor de gehele sector. 3Com is van plan de relaties op het gebied van interoperabiliteit te versterken en verder uit te breiden. Daarbij heeft 3Com een markt voor ogen waarin ADSL voor elke klant een haalbare oplossing zal blijken te zijn.

Beschikbaarheid van G.lite producten
3Com verwacht de HomeConnect ADSL PCI modem (met Alcatel chipset) en de HomeConnect ADSL Ethernet modem (met 918 chipset van ADI) vanaf eind juni van dit jaar te leveren. Beide producten zullen de G.lite standaard ondersteunen vanaf het moment dat deze geratificeerd wordt, mogelijk al deze zomer. Meer informatie over 3Com's ADSL producten vindt u op www.3com.com/solutions/dsl/.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com, More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com realiseert interoperabiliteit met ADSL-producten '