Persbericht 3Com Benelux

3Com stimuleert groei netwerken voor het midden- en kleinbedrijf

90 dagen telefonische support voor OfficeConnect en SuperStack II producten

Maarssen, 28 juni 1999 - 3Com heeft als toonaangevend leverancier van netwerken voor kleine en middelgrootte ondernemingen onlangs gratis telefonische ondersteuning van 90 dagen aangekondigd voor alle OfficeConnect en SuperStack II producten. 3Com maakt tevens melding van twee nieuwe OfficeConnect switches, beide goed voor snelle verbindingen tussen servers en gebruikers van toepassingen die een zware belasting op het netwerk leggen. Met de nieuwe producten onderstreept 3Com haar leidende positie op de Europese markt voor 10/100 stackable switching producten (bron: Dataquest 1998).

De nieuwe 3Com Care 90-dagen telefonische ondersteuning is een uitbreiding op de standaard 3Com garantie op hard- en software en is met onmiddellijke ingang wereldwijd beschikbaar. De telefonische technische ondersteuning omvat onder andere assistentie bij installatie, productspecifieke configuratie en hulp bij het herkennen van problemen met apparatuur. Klanten kunnen op werkdagen bellen van 09.00 tot 17.00 uur en worden uiterlijk aan het einde van de volgende werkdag teruggebeld. De service wordt door 3Com zelf geleverd. Om voor de gratis ondersteuning in aanmerking te komen dienen klanten de producten te registeren op de 3Com website (www.support.3com.com). Behalve de aanschafdatum dient de klant ook product- en serienummers op te geven.

Support voor MKB
De meeste kleine en middelgrote bedrijven kunnen zich de luxe van een eigen IT-afdeling niet permitteren. Toch installeren veel van hen systemen waar de gehele onderneming van afhankelijk is. Met het initiatief van 90 dagen gratis technische support biedt 3Com het MKB de verzekering van technische ondersteuning op de momenten dat het nodig is. Als aanvulling op de telefonische ondersteuning biedt 3Com haar klanten tevens onbeperkte toegang tot support-informatie via de website op www.knowledgebase.3com.com. Dit interactieve hulpmiddel is 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar en bevat de meest actuele informatie over 3Com producten.

3Com marktleider MKB
De statistieken van Dataquest over 1998 wijzen 3Com aan als de meest gekozen leverancier van netwerkoplossingen voor het MKB. Het bedrijf heeft voor hubs en switches een Europees marktaandeel van 37 procent verworven. 3Com bleek met een aandeel van 41 procent ook toonaangevend in de markt van high-speed netwerken, en streefde daarmee concurrenten als Cisco en Nortel voorbij (respectievelijk 18 en 19 procent marktaandeel). Deze markt wordt gekenmerkt door snelle groei. Deze groei wordt veroorzaakt door gebruikers die -om de bedrijfsdoelstellingen te realiseren- de bandbreedte aan de uiteinden van het netwerk verhogen om het geschikt te maken voor geavanceerde applicaties, zoals complexe databases en multimediale toepassingen.

Nieuwe producten
3Com heeft twee toevoegingen aan de reeks van 10/100 switches aangekondigd: een 8- en 16-poorts autosensing Ethernet switch voor een eenvoudige opzet van snelle verbindingen tussen servers en gebruikers. De OfficeConnect 800 en 1600 dual-speed switches bieden hogere prestaties ten behoeve van e-business oplossingen die gebaseerd zijn op gedeelde Internet-toegang, database management en applicaties die een grote bandbreedte vereisen, zoals multimedia en video-conferencing.

Initiatieven naar resellers
3Com heeft de training van haar resellers onlangs uitgebreid met een serie evenementen, waaronder Partners3 (regionaal georganiseerde trainingen voor geregistreerde wederverkopers van MKB-oplossingen) en 3Com University. Dit laatstgenoemde evenement duurt een hele week en is opgezet voor 3Com gecertificeerde Solution Partners om ze volledig op de hoogte te houden van actuele technologie en oplossingen.

Master of Network Science
Sinds de start van het Master of Network Science (MNS) programma in maart van dit jaar, hebben 21 netwerk professionals - afkomstig uit de Benelux, Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zuid Afrika en Rusland - de status van MNS verworven. Met het MNS-programma brengt 3Com haar visie van Converged Networks zelf in de praktijk; studeren en examineren geschiedt via het Internet. Cursisten volgen modules die een combinatie zijn van traditionele studiemethoden en online training. Daarna volgt een 'assessment' test die bepaalt of cursisten in aanmerking komen voor een praktijkexamen. Dit afsluitende examen wordt afgenomen in één van 3Com's test-faciliteiten in Engeland, Amerika of Azië.

Meer informatie over 3Com's oplossingen voor het midden- en kleinbedrijf of de trainingen voor resellers is beschikbaar via 3Com Benelux (tel. 0031 (0)346 58 62 11).

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com stimuleert groei netwerken voor mkb '