Persbericht 3Com Benelux

3Com verrijkt Ethernet met nieuwe, voordelige Edge-switches

Belangrijke toevoegingen aan CoreBuilder 9000 en SuperStack II switchfamilie

Maarssen / Brussel, 14 september 1999 - 3Com introduceert een nieuwe reeks oplossingen voor hogere performance en lagere instapkosten voor het meest prijsgevoelige deel van het netwerk: de rand. 3Com's nieuwe CoreBuilder 9000 switchmodule betekent een forse kostenverlaging voor chassis-georiënteerde wiring-closets, terwijl de nieuwe SuperStack II Switch 3300 XM de entreeprijs voor 10/100 stackable switching terugdringt. De nieuwe oplossingen leveren wiring-closet-connectiviteit voor 20 tot 50 procent minder dan concurrerende aanbiedingen.

Nieuwe switchmodule CoreBuilder 9000
Naast de bestaande 48 Gbps switch-module levert 3Com voor de CoreBuilder 9000 nu een nieuwe module waarmee gebruikers economisch van de enterprise-kern naar de rand van het netwerk kunnen schalen. De nieuwe switchmodule is geoptimaliseerd voor de netwerkrand en levert 18 Gbps capaciteit, verdeeld over drie externe Gigabit Ethernet-poorten (GBIC-connectors) voor connectiviteit met werkgroepservers en het hart van het netwerk. De nieuwe 18 Gbps module maximaliseert de poortdichtheid bij gebruik in het 7-slot chassis van de CoreBuilder 9000, dat tot 216 stuks 10/100BASE-TX-poorten kan bevatten.

SuperStack II Switch 3300 XM
Het nieuwste lid van de SuperStack II Switch 3300 familie, de Switch 3300 XM, brengt de kosten van 10/100 desktop-switching omlaag tot het niveau van conventionele hubs. Met behulp van de
matrix-stack-aansluiting kan de nieuwe switch downlinks delen met andere leden van de SSII Switch 3300 familie, waarmee het grootste aanbod downlink-modules in de netwerkindustrie ontstaat, met ondersteuning van 100BASE-FX, 1000BASE-SX, 1000BASE-LX en OC-3/OC-12 ATM.

3Com's nieuwe oplossingen maken de rand van het netwerk gereed voor convergentie van spraak-, video- en dataverkeer. De nieuwe CoreBuilder 9000 module en SuperStack II Switch 3300 Switch 3300 XM bieden onder meer:
Resilient links en link-aggregatie
RMON ondersteuning
Class of Service (802.1p), VLAN-ondersteuning (802.1Q), voorrangswachtrijen en IGMP snooping
Commandoregel-interface, Telnet, SNMP en webbeheer

Beschikbaarheid
De nieuwe 18 Gbps switchmodule voor de CoreBuilder 9000 krijgt en de nieuwe SuperStack II Switch 3300 XM komen het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar.

Complete oplossing voor bedrijven van elke omvang
3Com's complete enterprise-oplossingsaanbod (desktop- en serververbindingen, LAN- en WAN-switches) draagt bij aan verlaging van de totale netwerkexploitatiekosten en legt de basis voor geconvergeerde spraak/video/datanetwerken. De oplossingen omvatten: Volledig geswitchte infrastructuren
Ondersteuning voor open standaarden voor policy-gedreven netwerkbeheer End-to-end hoog-beschikbare systemen
Ingebouwde intelligentie en web-gestuurde applicaties voor netwerkbewaking en service-rapportage
Complete services voor netwerkdesign, installatie en ondersteuning

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com verrijkt Ethernet met nieuwe Edge-switches '