Persbericht 3Com Benelux

3Com verrijkt policy-gestuurde e-networking met open multivendor-oplossing

Samenwerking met IPHighway voor betrouwbare applicatie-ondersteuning, veilige toegang en consistente service voor e-netwerken

Maarssen / Brussel, 18 november 1999 - 3Com heeft een partnership gesloten met IPHighway, een vooraanstaande leverancier van technologie voor policy-beheer, voor levering van een policy-gestuurde netwerkoplossing die het mogelijk maakt geavanceerde kritische applicaties op het vlak van onder meer e-business te draaien. Het 3Com Transcend policy-beheersysteem is naar verwachting het eerste in de industrie dat een gestandaardiseerde multivendor oplossing biedt.

De ontwikkelingsovereenkomst met IPHighway maakt gebruik van 3Com's bestaande policy-componenten en zal resulteren in een reeks beheeroplossingen voor enterprise-gebruikers, telecomcarriers en service-providers. Het eerste policy-beheerproduct, dat naar verwachting in het tweede kwartaal van 2000 zal uitkomen, stelt IT-beheerders in staat WAN-verkeer automatisch te prioriseren, afhankelijk van netwerkfunctionaliteit en gebruikersbehoeften. De oplossing ondersteunt open industriestandaarden, zoals COPS, LDAP en DiffServ - een essentiële vereiste voor e-business-applicaties.

Volgende versies van het Transcend policybeheersysteem zullen ook voorzien in beveiliging, gebruikersgeoriënteerde policy's en priorisatie van eindstations via het LAN naar het WAN. De oplossing is ontworpen om netwerkoperaties te vereenvoudigen, complexiteit te beperken en leveranciersafhankelijkheid bij het beheer van multivendor-omgevingen te voorkomen.

Met 3Com's policy-gestuurde netwerkoplossingen krijgen beheerders de beschikking over krachtige nieuwe tools om hun bestaande netwerkvoorzieningen efficiënter te beheren en betrouwbare, hoogwaardige levering te verzekeren van bedrijfskritische applicaties, zoals ERP, facturatie en financiële administratie. Door priorisatie van verkeer in het WAN kunnen gebruikers nieuwe business-initiatieven - zoals e-commerce - ontplooien, zonder noodzaak om bestaande verbindingen op te waarderen met dure WAN-bandbreedte. Bovendien versnelt policy-beheer de implementatie van nieuwe technologieën, zoals spraak en video over het WAN naar remote sites, bijkantoren en locaties van derden.

Automatische en dynamische netwerkconfiguratie op basis van businessregels Het Transcend policy-beheersysteem maakt automatische en dynamische configuratie van netwerken mogelijk, uitgaande van gebruikers- en applicatie-eisen en netwerkgedrag. Netwerkbeheerders kunnen nieuwe, bedrijfskritische oplossingen eenvoudiger plannen en implementeren, waardoor netwerkvoorzieningen "intuïtief" kunnen inspelen op de behoeften van specifieke processen, gebruikers en applicaties, en niet meer gebonden zijn aan voorgedefinieerde configuraties.

In de eerste release biedt 3Com's Transcend policy-beheersysteem priorisatie van netwerkverkeer in het WAN, met ondersteuning van zowel 3Com's PathBuilder en NETBuilder systemen als Cisco routers. De gedistribueerde policy-architectuur, die alle open policy-standaarden ondersteunt, zal schaalbaar zijn tot vrijwel elke netwerkomvang en kan werken met directory's van Novell, Netscape en Microsoft.

End-to-end en gebruikersgericht policy-beheer
De tweede versie van het Transcend policy-beheersysteem, die gepland staat voor het vierde kwartaal van volgend jaar, zal policy-beheer voor enterprise-LANs en daadwerkelijke end-to-end policy-implementatie bieden, via ondersteuning van CoS (Class of Service) op het eindstation, mogelijk gemaakt door 3Com's DynamicAccess software en de QoS (Quality of Service) technologie van Microsoft in Windows 2000. Bovendien gaat deze release policy-gestuurde spraak-over-IP-functionaliteit bevatten, alsmede verbeterde VPN-beveiliging voor mobiele gebruikers en systemen in corporate netwerken.

Onder de voorwaarden van de nieuwe overeenkomst zal 3Com elementen van versie 2.0 van het Open Policy System (OPS) van IPHighway onderbrengen in het Transcend policy-beheersysteem. Beide bedrijven werken ook aan vereenvoudiging en gereduceerde complexiteit van netwerkbeheer, ontwikkeling van industriestandaarden en gebruikersgeoriënteerd policy-beheer. Andere gezamenlijke inspanningen worden ontplooid op terreinen als netwerkbeveiliging, ondersteuning van extra netwerkcomponenten en integratie van informatie van eindstations en gebruikers in het policy-beheersysteem.

Beschikbaarheid
Het Transcend policy-beheersysteem komt in het tweede kwartaal van 2000 beschikbaar voor Windows 2000 en Sun Solaris platforms. Meer informatie over de voordelen van policy-gestuurde netwerken vindt u op 3Com's website op 3com.com/policy.

Over IPHighway
IPHighway is een toonaangevende ontwikkelaar van policy-georiënteerde Quality of Service (ThruQoS) oplossingen voor service-providers en grote ondernemingsnetwerken. Die oplossingen dragen bij aan de bouw van prioriteitsgestuurde omgevingen die op betrouwbare wijze tijd-kritische en bandbreedte-intensieve informatie transporteren en afleveren, hetgeen convergentie van spraak-, video- en dataverkeer mogelijk maakt. Meer informatie over IPHighway is te vinden op de website van de onderneming op www.iphighway.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Deel: ' 3Com verrijkt policy-gestuurde e-networking '