43ste Mega Platen & CD Beurs Jaarbeurs Utrecht 11 & 12 april 2015

Rock Iconen expo en Nederlands talent centraal op Mega Platen & CD Beurs in Utrecht

UTRECHT, 20150325 -- Op 11 en 12 april 2015 vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 43ste Mega Platen & CD beurs plaats. Een evenement dat in de voorgaande edities internationale naam en faam heeft verworven als dé plek voor de meest uitgebreide vinyl verzamelingen, exposities, boekpresentaties en signeersessies op het gebied van muziek. De internationale belangstelling voor de Mega Platen en CD Beurs in Utrecht bereikte in 2014 een nieuw hoogtepunt. Filmploegen uit Nederland (Nieuwsuur) Turkije, Duitsland en Mexico waren aanwezig om verslag te doen van dit fenomeen.

Gallery Bamalama (UK) toont legendarische rock posters

Begin jaren zestig van de vorige eeuw werd popmuziek ineens volwassen. Rock ’n Roll transformeerde eerst naar popmuziek en daarna naar psychedelisch muziek mede door het toenemende gebruik van drugs. Zowel muzikanten als kunstenaars hielden zich ook meer dan voorheen bezig met het artwork om de muziek te promoten. In het begin waren de posters en hoezen van bekende bands als de Beach Boys, de Doors en the Beatles simpele aankondigingen van optredens of plaatuitgaves. Later dat decennium werden deze uitingen ontworpen door bekende kunstenaars en werden deze meer psychedelisch. Tijdens de komende beurs toont galerie Bamalama (UK) een zorgvuldige selectie van de mooiste ontwerpen uit die overgangsperiode. Zo zijn er vroege posters te zien van Them, de Kinks en Pink Floyd maar ook latere psychedelische posters van Jimi Hendrix.

Omega Auctions (UK) presenteert live veiling van muziek memorabilia

De beurs verwelkomt de terugkeer van Omega Auctions in april. Tijdens de laatste editie november 2014 veilde Omega een honderdtal muziek gerelateerde items zoals de White Album van de Beatles die maar liefst € 24.000 opbracht. Ook dit voorjaar komen er weer zeldzame of obscure platen onder de hamer.

Lakeside Stories lanceert nieuw Nederlands talent

Stichting Lakeside Stories werd in 1990 opgericht met als doel Nederlands muziektalent te promoten. Sinds die tijd bracht de stichting meerdere cd’s en platen uit van diverse singer/songwriters. Op uitnodiging van de beurs maken zes van deze acts hun opwachting op het podium. Met onder andere optredens van Demi Knight, Luke Nyman met Rei Satoshi en De As, Dick Kwakman met One Clueless Friend, Andy en Maarten van Praag. Alles onder de bezielende leiding van initiators Chris James en Laurens Reij.

Pop quiz door de Three Imaginary Boys

Al jaren verzorgt deze club enthousiastelingen tijdens de beurs hun befaamde Popquiz. Inmiddels landelijk bekend door de Volkskrant, Tivoli, Oerol en zeer veel andere optredens. Deelname is gratis en er zijn door verschillende partijen weer mooie prijzen ter beschikking gesteld.

Andere activiteiten tijdens het grootste muziek verzamel evenement ter wereld
  • Record Collector magazine (UK) brengt een vinyl lp uit met een live optreden uit 1969 van de Nederbeat band the Zipps vergezeld met enige originele bandleden.
  • Auteur Peter Sijnke lanceert zijn nieuwste boek. Het betreft de langverwachte biografie van de legendarische band The Motions. Titel: The Motions. Beat van Haagse bodem. Dit boek verschijnt in de serie (Neder)rockklassiekers van uitgeverij Verbum. Aansluitend aan de presentatie is het boek te koop en zullen de schrijver en leden van The Motions signeren.
  • AisforApplebook.com presenteert de eerste van drie boeken over dit fameuze Beatles label.
  • Platenclub Utrecht viert de uitgave van de nooit eerder uitgebrachte single Lonesome Shepherd door the Vaunts.
  • Hans Evers signeert zijn nieuwe naslagwerk met beroemde Nederlandse single hoezen uit de vorige eeuw.
Mega Platen & CD Beurs 11 en 12 april 2015 in Jaarbeurs Utrecht
  • Zaterdag 11 april van 9.00 tot 17.00 uur, zondag 12 april van 10.00 tot 17.00 uur.
  • Entreeprijs: aan de kassa € 13,- per persoon of voorverkoop via www.recordplanet.nl.
  • Kinderen tot en met elf jaar gratis.
  • Voor meer informatie bel (0229) 213891 tijdens kantooruren of email naar: info@recordplanet.nl of kijk op www.recordplanet.nl.

Deel: ' 43ste Mega Platen & CD Beurs Jaarbeurs Utrecht 11 & 12 april 2015 '