.4U SOLUTIONS BV

Voorkomen van RSI en de RSI Preventie Kit (RPK)

Persbericht 11 oktober 2001

Stelling: een goede en heldere voorlichting over risico's bij uit te voeren werkzaamheden in het algemeen is van essentieel belang om klachten of erger te voorkomen.

4U Solutions BV brengt de RPK op de Nederlandse markt. Een product ontwikkeld om de behoefte aan voorlichting / bewustwording over de risico's bij beeldschermwerk helder en krachtig aan te pakken. Zie voor meer info: www.rsi-watcher.nl

De RPK is in samenwerking met het AMC Ziekenhuis Amsterdam ontwikkeld. Gezien het grote aantal medewerkers en de continue instroom van nieuwe mensen, is vanuit het AMC Ziekenhuis Amsterdam de behoefte ontstaan voor een helder en duidelijk voorlichtingsinstrument om haar mensen meer bewust te maken van de risico's bij werken met beeldschermen.

De RSI Preventie Kit is een CDRom waarop een aantal essentiële onderdelen voor voorlichting / bewustwording zijn geplaatst. Het bevat een pauze programma met uitleg (de RSI Watcher(r)), een RSI voorlichtingsfilm gericht op de PC gebruiker en een aantal oefeningen in 3D.

Bij opening van het programma komen de onderdelen duidelijk in beeld en zijn ze eenvoudig te bedienen d.m.v. een helder opgezet menu. Tevens biedt de RSI Preventie Kit (RPK) nog de mogelijkheid tot flexibiliteit onder het kopje 'Wat te doen bij RSI'. Bij dit onderdeel is het mogelijk de interne communicatielijnen bij de medewerkers voor te leggen.

Door de opzet van een CDRom is de RSI Preventie Kit (RPK) eenvoudig te distribueren onder werknemers of nieuwe instromers. Op deze wijze kan aan de verplichte arbo-zorg worden voldaan ten aanzien van het geven en onderhouden van voorlichting over de risico's bij werken met beeldschermen.

NOOT voor de REDACTIE: Afzender van dit persbericht is 4U Solutions BV
Tom van Dijk 036-5313031 / 06-51326382