Gemeente Krimpen aan den IJssel

Heeft u de watersnoodramp in Krimpen aan den IJssel van nabij meegemaakt?

Op zaterdag 1 februari 2003 is het vijftig jaar geleden dat Nederland geteisterd werd door de watersnoodramp. Een ramp die grote gevolgen had, ook voor de bevolking van Krimpen aan den IJssel. Van de mensen die in de Stormpolder woonachtig waren, vonden er vier de dood. Een deel van de woningen in het rampgebied werd verwoest en vele bezittingen gingen verloren.

Het gemeentebestuur van Krimpen aan den IJssel wil de watersnoodramp en de slachtoffers graag op waardige wijze herdenken. Op zaterdag 1 februari 2003 wordt er een speciale bijeenkomst georganiseerd. Hierbij wordt onder andere een voorstelling gegeven met indrukwekkende beelden van de ramp. Concordia zorgt voor passende muzikale begeleiding. Ook is er een tentoonstelling met veel oude fotos van Krimpen aan den IJssel tijdens de ramp en wordt er een boekje gepresenteerd. Hierin staan onder andere getuigenissen van mensen die de ramp in Krimpen aan den IJssel hebben meegemaakt. Daarnaast volgt er nog een symbolische handeling op de plek waar de vier mensen zijn omgekomen. Aansluitend is er gelegenheid voor de betrokkenen om na te praten.

Het gemeentebestuur van Krimpen aan den IJssel wil graag iedereen die nauw bij de ramp betrokken is geweest, uitnodigen bij de bijeenkomst aanwezig te zijn. Heeft u de watersnoodramp van dichtbij meegemaakt en wilt u graag bij de herdenkingsbijeenkomst aanwezig zijn, neemt u dan contact op met Bureau Communicatie van de gemeente, tel 0180-540635.

Deel: ' 50 Jaar watersnoodramp in Krimpen aan de IJssel '