Ingezonden persbericht

IDC-rapport: 970 procent ROI voor gebruikers SPECTRUM-suite van Aprisma

Wereldwijd onderzoek wijst uit dat SPECTRUM-implementatie binnen 37 dagen is terugverdiend en jaarlijks meer dan $10 miljoen bespaart

Zoetermeer, 6 september 2001 - IDC (International Data Corporation) heeft de resultaten bekendgemaakt van een diepgaand onderzoek onder bedrijven en service providers die gebruikmaken van SPECTRUM, de beheeroplossing van Aprisma Management Technologies, leverancier van intelligente IT-managementsoftware. Uit de analyse blijkt dat bij gebruik van deze oplossing een jaarlijkse kostenbesparing van meer dan $10 miljoen mogelijk is. Deze besparing wordt mogelijk gemaakt door een verhoogde productiviteit en efficiëntie. Daarnaast blijkt uit de analyse dat de kosten van SPECTRUM binnen 37 dagen zijn terugverdiend en dat het gemiddelde rendement op investeringen 970 procent bedraagt. Hiermee wordt het bewijs geleverd dat de inzet van een intelligente oplossing voor root-cause analyse en servicegarantie meer dan rendabel is.

"SPECTRUM is een voorbeeld van een beheerapplicatie waarmee bedrijven een grotere beheerefficiëntie kunnen bewerkstelligen en informatie uit verschillende bronnen kunnen analyseren", zegt Elisabeth Rainge, Director Network and Service Management van IDC. "In veel gevallen draagt een toegenomen automatisering van configuratie, foutdetectie en prestatie-monitoringfuncties bij aan een hogere ROI."

IDC onderzocht 17 SPECTRUM-gebruikers wereldwijd en verdeelde de interviews over acht bedrijven en negen service providers, waaronder mobiele operators en kabelbedrijven, hosting-bedrijven en Application Service Providers. Deze organisaties hebben een gemiddelde omzet van $3,58 miljard en meer dan 17.500 netwerkgebruikers. Om de bedrijfsvoordelen vast te stellen en de ROI van SPECTRUM te bepalen, vroeg IDC deze organisaties naar drie belangrijke besparingen. Dit met de volgende resultaten.

Beheerefficiëntie - hoeveel gebruikers ondersteunt een IT-medewerker? Om concurrerend te blijven, moeten bedrijven hun infrastructuur sneller laten groeien dan het aantal medewerkers om deze te ondersteunen. De resultaten van de inzet van SPECTRUM laten een gemiddelde groei zien in beheerefficiëntie van 17 procent, terwijl het aantal IT-medewerkers met 42 fulltimers minder kon stijgen in een periode van drie jaar - dit betekent een gemiddelde besparing van $4 miljoen.

Managementproductiviteit - hoe effectief maken IT-managers en hun medewerkers gebruik van hun tijd? De resultaten laten zien dat, door het gebruik van de SPECTRUM-oplossing, de helpdeskactiviteiten 24 procent minder tijd in beslag nemen. Hierdoor wordt jaarlijks 70.852 uur minder besteed aan probleemoplossing en 6.720 uur per jaar minder besteed aan beveiliging.

Netwerkbeschikbaarheid - hoeveel tijd zijn bedrijfsapplicaties beschikbaar voor interne en externe gebruikers? De resultaten laten zien dat door de inzet van SPECTRUM het aantal downtime-gevallen met 71 procent afnam en dat het aantal minuten downtime 42 procent daalde.

"We hebben gekozen voor SPECTRUM, omdat we het kunnen combineren met elke tool en elk systeem dat we gebruiken. Daarnaast sprak de 'out-of-the-box '-functionaliteit ons erg aan", zegt Stefan Marpi, Service Delivery Manager van Future Sourcing. "SPECTRUM kan op basis van de root-cause analyse gebieden voor prestatieverbeteringen aangeven. Het softwareplatform geeft aan waar fouten voorkomen en efficiëntie mogelijk is. Hierdoor beschikken we over mogelijkheden om de prestaties van alle omgevingen te verbeteren."

Future Sourcing heeft haar kantoor in Zwitserland en vormt de outsourcingsdivisie van Compaq. SPECTRUM wordt gebruikt in het centrum van het bedrijfssysteem en om 450 tot 500 servers en duizenden componenten voor meer dan 40 klanten te monitoren. Volgens het IDC-onderzoek heeft de implementatie van SPECTRUM geleid tot een jaarlijkse besparing van miljoenen dollars, te danken aan een verbeterde IT-productiviteit.

Het volledige onderzoek is te verkrijgen via
www.aprisma.com/register/roi/emea/index.form

Aprisma
Aprisma Management Technologies is een toonaangevende leverancier van root-cause analyses en schaalbare servicegarantiesoftware. De SPECTRUM-suite van geïntegreerde applicaties biedt service-level-intelligentie voor netwerken, systemen, applicaties en beveiligingsinfrastructuren van verschillende leveranciers. Deze software wordt door meer dan 1.100 belangrijke bedrijven en service providers gebruikt om kosten terug te dringen en de service aan hun klanten te verbeteren. Meer dan 50 van de Global 100-bedrijven vertrouwen op SPECTRUM voor de servicegarantie van hun netwerken. Voor meer informatie over Aprisma en SPECTRUM: www.aprisma.com. In de Benelux wordt Aprisma vertegenwoordigd door de Value-Added Software Distributor SMT Simple Management Technologies B.V. Meer informatie vindt u op www.smtware.com.

Voor meer persinformatie:
Aprisma
Ian Baxter
Marketing Director EMEA
Telefoon: +44 16 35 81 03 30
E-mail: ian.baxter@aprisma.com

Lammers van Toorenburg PR
Julia Vonno
Telefoon: 030 656 50 70
E-mail: julia@lvtpr.nl

SMT Simple Management Technologies B.V.
Mark Schwencke
Sales & Marketing Manager
Telefoon: 079 331 74 50
E-mail: mark.schwencke@smtware.com

Deel: ' 970 procent ROI voor gebruikers SPECTRUM-suite Aprisma '




Lees ook