A. de Jong Groep bekroond tot Best Managed Company 2012

A. de Jong Groep blinkt uit in het anticiperen op veranderingen, innovatie en duurzaamheid

SCHIEDAM, 20120619 -- De A. de Jong Groep behoort ook dit jaar tot één van de beste geleide bedrijven van het midden- en grootbedrijf van Nederland. Dat maakte Deloitte afgelopen week bekend. De kwalificatie maakt onderdeel uit van het ‘Best Managed Companies’ programma dat Deloitte in samenwerking met TiasNimbas Business School en VNO-NCW organiseert. Deloitte concludeert dat de groep Best Managed Companies 2012 goed scoort op het thema innovatie. De A. de Jong Groep werd bovendien geprezen vanwege haar kernwaarden zoals; vertrouwen, continuïteit en lange termijn denken.

Deloitte organiseerde het Best Managed Companies programma voor de vijfde maal. De A. de Jong Groep deed dit jaar voor de tweede keer mee en werd door de kritische jury wederom geselecteerd tot de groep best geleide bedrijven. Hiervoor beoordeelde Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van de A. de Jong Groep. De landelijke jury koos uiteindelijk de ondernemingen die een jaar lang de titel ‘Best Managed Company’ mogen voeren.

De A. de Jong Groep viel op vanwege de gezonde groei van het bedrijf in het jaar 2011. Dhr Albert de Jong, Algemeen Directeur zegt hierover: “Het lukt ons om met een energieke groep mensen voorop te blijven lopen en concurrerend te zijn, en bewust bezig te zijn met marktontwikkelingen en te anticiperen op veranderingen.” Daarnaast geeft De Jong aan dat het programma zeer waardevol is voor de ontwikkeling van het bedrijf. “De feedback die we van Deloitte krijgen op onze bedrijfsvoering bied handvatten voor de toekomst. Het komende jaar zal ons bedrijf zich verder ontwikkelen met de focus op onderzoek en ontwikkeling.”

Deloitte is enthousiast over de groepsresultaten van dit jaar. Herman Roose, partner bij Deloitte en juryvoorzitter Best Managed Companies: “Ondanks de economische tegenwind laten de bedrijven prima cijfers zien. De sleutel tot dit succes lijkt een sterke focus op innovatie waardoor men zich goed door de crisis lijkt te slaan.” Roose vervolgt: “succesvolle bedrijven zijn continue bezig met de volgende stap, de toekomst. Zij passen niet alleen op de winkel maar zijn gericht bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of markten.” De jury van Best Managed Companies is van mening dat juist in de komende jaren bedrijven met innovatie in hun DNA het verschil gaan maken.

Over Best Managed Companies
Jaarlijks gaat Deloitte op zoek naar de best geleide bedrijven binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf. Daarvoor beoordeelt Deloitte de strategie, de bedrijfsvoering en de resultaten van de deelnemende bedrijven. Het Best Managed Companies programma richt zich op niet-beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen met een omzet van minimaal 10 miljoen euro, waarvan het management ook een aandeel in het bedrijf heeft. Op www.bestmanagedcompanies.nll vindt u meer informatie over het programma en een overzicht van de Best Managed Companies 2012.

Over de A. de Jong Groep
De A. de Jong Groep (opgericht in 1877) is met diverse dochterbedrijven, vanuit Schiedam, Hilversum, en Zaandam, actief op Energie- & Milieutechnologisch gebied.
Met twee dochterbedrijven is de A. de Jong Groep actief op het gebied van de engineering, installatie en het beheer van het binnenklimaat van gebouwen in Nederland. Hierbij zijn verduurzaming en energiebeheer van groot belang. De groep vervult in deze markt een vooraanstaande rol.
De drie andere bedrijven zijn als Europees marktleider actief op het gebied van de engineering, en fabricage van industriële brandersystemen. Opdrachtgevers zijn energiebedrijven en grote bedrijven binnen de petrochemische sector, wereldwijd.
Bij de A. de Jong Groep zijn ruim 230 personen werkzaam. In 2010 won het bedrijf de Rotterdamse Ondernemersprijs.
Op www.bestmanagedcompanies.nl is meer informatie te vinden over deze prijs.

Deel: ' A. de Jong Groep bekroond tot Best Managed Company 2012 '