Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting

A-Teaze net niet door voorrondes Nationaal songfestival

24-02-2003
Op 22 februari 2003 dong het popduo A-Teaze in de laatste voorronde voor het Nationaal Songfestival mee naar een plaats in de finale. De positieve kritieken van de vakjury en de enthousiaste publieksjury ten spijt, bleef A-Teaze helaas op een respectievelijke vierde en derde plaats steken.

Het duo A-Teaze bestaat uit Alain Kersten en Ricardo van der Laan. De 30-jarige Ricardo heeft Cystic Fibrosis en had enkele jaren geleden al enkele grote hits met de jongensgroep B*E*D. Met het stevige nummer 'Don't cry' hoopte A-Teaze de juiste formule gevonden te hebben om een plaats in de finale van het Nationaal songfestival af te dwingen. Maar jammer genoeg was de concurrentie van de overige zeven zingende kandidaten, waaronder de bekende Nederlandse zanger Gordon, te sterk.

De vakjury was te spreken over het nummer. Met woorden als "Geweldig, fantastisch, ziet er leuk uit, goed liedje", "Ontzettend lekker, maar het mag iets gevaarlijker" en "Ik vond het wel het mooiste nummer om naar te kijken vanavond" werd uitgedrukt dat 'Don't cry' beslist een kanshebber was. Helaas voor de twee jongens van A-Teaze bleek Gordon de gedoodverfde winnaar bij zowel de vak- als de publieksjury en kwamen zij met een derde plaats bij de publieksjury net iets te kort om alsnog door te mogen naar de finale.

De uitslag: Zie het origineel http://www.ncfs.nl/actueel/ac...songfestival3.htm .
Uitslag van de vak- en de publieksjury

Bron: www.songfestival.nl

Zie ook op deze website:
Songtekst, audio- en videofragment beschikbaar van A-Teaze CF-patiënt Ricardo van der Laan met A-Teaze in voorrondes Nationaal Songfestival

Zie ook elders:
www.eurosong.nl
www.songfestival.nl

© NCFS, Dr. A. Schweitzerweg 3, 3744 MG Baarn telefoon 035 - 64 79 257, fax 035 - 64 79 489, e-mail info@ncfs.nl

Zoekwoorden:

Deel: ' A-Teaze net niet door voorrondes Nationaal songfestival '