Aalberts Industries

Aalberts Industries neemt 51%-belang
in Meibes Heiztechnik

Aalberts Industries N.V. heeft een belang van 51% verworven in het Duitse bedrijf Meibes Zeitspar-Armaturen für Heiztechnik GmbH.

Meibes, met een omzet van circa eur 20 miljoen, houdt zich bezig met de ontwikkeling, productie en verkoop van systemen ten behoeve van warmwatervoorziening en verwarming in woningen en gebouwen.

De Meibes-regelsystemen worden toegepast in combinatie met een warmtebron (verwarmingsketels) en dragen bij aan een efficiënt warmwatergebruik en daardoor zowel aan water- als energiebesparing. De systemen worden direct aan de installateurs en OEM-partners geleverd. Naast deze regelsystemen beschikt Meibes over een aantal gepatenteerde snelmontagesystemen, waarmee de benodigde installatietijd per woning aanzienlijk verkort wordt. De installateur ontvangt voorgemonteerde units die snel in de woning of het gebouw aangebracht kunnen worden. De aanzienlijke tijdbesparing en de eenvoudige installatiewijze vormen de voornaamste voordelen van deze snelmontagesystemen. Een derde productgroep wordt gevormd door systemen voor zonne-energie, die met name in Duitsland op grote schaal toegepast worden.

Behalve in Duitsland heeft Meibes vestigingen in Polen, Tsjechië, Denemarken en Frankrijk. Met de deelname in Meibes versterkt Aalberts Industries haar productportfolio met een aantal systemen voor warmwatertechnologie; deze systemen zal Aalberts Industries ook in andere landen via haar Europees netwerk op de markt brengen. Daarnaast zal een aantal bedrijven binnen Flow Control Systems aan Meibes componenten leveren.

De resultaten van Meibes zullen vanaf 1 juli 2001 in de consolidatie worden opgenomen. Aalberts Industries zal de aandelentransactie uit eigen middelen betalen. De overname zal bijdragen aan de winst per aandeel.

Langbroek, 13 september 2001

Deel: ' Aalberts Industries neemt 51%-belang in Meibes Heiztechnik '