Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Aanbieding boek 'Blijvende herinnering' over vuurwerkramp Enschede

Na de vuurwerkramp in Enschede hebben ruim 2000 mensen antwoord gegeven op de vraag: Wat heeft bij u de meeste indruk gemaakt gedurende de eerste uren na de explosie. De antwoorden zijn indrukwekkend. Het Instituut voor Psychotrauma heeft in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de gemeente Enschede een selectie van de antwoorden samen met zeventien interviews vastgelegd in een boek. Op donderdag 27 september overhandigt projectdirecteur mevrouw dr. Roel Huijsman-Rubingh van het ministerie van VWS het boek aan de heer A. Vasse, voorzitter van de Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede. Bij de overhandiging zullen de geïnterviewden en andere betrokkenen aanwezig zijn.

De antwoorden zijn gegeven tijdens het gezondheidsonderzoek op de vliegbasis Twente, drie weken na de vuurwerkramp. Bij het samenstellen van het boek is geprobeerd de ervaringen en gevoelens zo zuiver mogelijk weer te geven. Met het boek willen het ministerie en de gemeente anderen laten delen in de ervaringen van de getroffenen van de vuurwerkramp, waardoor zij een bijdrage kunnen leveren aan het verwerkingsproces. Het inhoud van het boek is naast het Nederlands weergegeven in het Engels, Duits, Turks en Arabisch. Het boek is bestemd voor alle mensen die zijn ingeschreven bij het Informatie en Adviescentrum.

Zoekwoorden:

Deel: ' Aanbieding boek over vuurwerkramp Enschede '