Aanbod kamers in Utrecht neemt sterk toe met meer dan 33 procent

DEN HAAG, 20090514 -- Uit onderzoek van Kamernet.nl is gebleken dat de gemiddelde huurprijs van een nieuw aangeboden kamer in Utrecht is gestegen (4,1 procent), terwijl het aanbod van kamers met maar liefst 33,1 procent is toegenomen ten opzichte van dezelfde maand een jaar geleden. Er werden in Utrecht in april 2009 maar liefst 1.129 nieuwe kamers aangeboden. De gemiddelde huurprijs van een nieuw aangeboden kamer in april bedroeg 358 euro, 17 euro boven het landelijk gemiddelde.

Huurprijs kamers Utrecht stijgt met 4,1 procent
Uit onderzoek van Kamernet.nl blijkt dat de gemiddelde huurprijs van nieuw aangeboden kamers in Utrecht is gestegen (4,1 procent) ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De gemiddelde huurprijs (358 euro) van een nieuw aangeboden kamer in Utrecht ligt 17 euro boven het landelijk gemiddelde (341 euro).

[grafiek vraagprijzen kamerhuur Utrecht april 2009]

Aanbod kamers neemt sterk toe met 33,1 procent
Het aantal nieuw aangeboden kamers is vergeleken met een jaar geleden sterk toegenomen (33,1 procent) in april 2009. Het aantal nieuw aangeboden kamers in Utrecht komt in april uit op 1.129.

[grafiek aanbod kamers Utrecht april 2009]

Vierkante meter prijs stijgt met 2,8 procent
De vierkante meter prijs is gestegen (2,8 procent) vergeleken met een jaar geleden. Een nieuw aangeboden kamer werd in april 2009 tegen een bedrag van gemiddeld 21,32 euro per vierkante meter verhuurd. De oppervlakte van een nieuw aangeboden kamer is 16,79 m2.

[grafiek vierkantemeter prijzen kamerhuur Utrecht april 2009]

Over Kamernet.nl
Kamernet.nl is de grootste kamer website van Nederland. Huurders en verhuurders hebben rechtstreeks contact met elkaar. De site is mede populair omdat deze zeer transparant en eenvoudig werkt. Inschrijven is gratis, het verhuren van een kamer kost niets en een kamerzoekende betaalt pas wanneer hij wil reageren op een kamer.

Doorlopend voeren wij onderzoek uit binnen onze grote database van kamers en onze klanten doelgroep: kamerzoekers en kamerverhuurders, om meer inzicht in de ontwikkelingen van de kamermarkt te krijgen zodat we onze dienstverlening verder kunnen optimaliseren.

Historie:
Eind 1999 is Kamernet.nl opgericht door twee voormalige studenten aan de Hogeschool Utrecht die zelf woonruimte zochten tijdens hun studietijd en niet jarenlang op een wachtlijst wilden staan. Inmiddels heeft de site al ruim 500.000 studenten aan een kamer geholpen. Elke maand worden ruim 6.500 kamers aangeboden op de site. In 2008 werd www.kamernet.nl meer dan 8,8 miljoen keer bezocht door bijna 2,5 miljoen unieke bezoekers. Kamernet.nl is onderdeel van Direct Wonen NV (www.directwonen.nl).

Marktrapporten:
Op het blog van Kamernet.nl, blog.kamernet.nl, zijn van de grootste steden van Nederland alle marktrapporten terug te vinden.
U vindt alle marktrapporten en nieuwsvideo's over Utrecht op het blog van Kamernet.nl:
blog.kamernet.nl/CategoryView,category,DeKamermarktUtrecht.aspx

Deel: ' Aanbod kamers in Utrecht neemt sterk toe met meer dan 33 procent '