Brussel/Utrecht/Luxemburg, 16 maart 2000

Aandeelhouders van BGL steunen strategisch partnership met Fortis

Het openbaar bod tot omruiling van Fortis op alle aandelen BGL die zich nog niet in haar bezit bevonden, is gunstig ontvangen door de aandeelhouders van BGL. Bij de sluiting van het bod op vrijdag 10 maart 2000 werden 5.373.277 aandelen BGL ter omruiling aangeboden. De participatie van Fortis in het kapitaal van BGL vertegenwoordigt bijgevolg 11.365.487 aandelen of 97,73 % van het bestaande kapitaal.

De structuur van het bod tot omruiling gaf de aandeelhouders van BGL de mogelijkheid om hun aandelen om te ruilen ofwel in aandelen Fortis (NL), ofwel in aandelen Fortis (B), die beide dezelfde economische rechten bieden. 66,75% van de aangeboden aandelen BGL werd omgeruild in aandelen Fortis (NL) en 33,25% in aandelen Fortis (B). Naar aanleiding van deze transactie zullen 32.278.140 nieuwe aandelen Fortis (NL) en 16.081.353 nieuwe aandelen Fortis (B) worden uitgegeven.

Het succes van deze operatie zal de integratie van de activiteiten van BGL en Fortis Bank, die in het Groothertogdom Luxemburg en in het buitenland complementaire posities innemen, mogelijk maken. "Wij zijn zeer verheugd over de belangstelling en het vertrouwen waarvan de aandeelhouders van BGL blijk hebben gegeven", verklaarde Herman Verwilst, Vice-Voorzitter van Fortis en Voorzitter van Fortis Bank. "De samenvoeging van onze activiteiten met BGL zal ons platform in de Benelux versterken en nieuwe groeimogelijkheden creëren voor onze groep."

"De basis voor een nauwere en wederzijds vruchtbare samenwerking tussen onze instelling en de Fortis groep is nu gelegd" aldus Alain Georges, Voorzitter van het Directiecomité van BGL. "Ons strategisch partnership kan nu gerealiseerd worden."

De uitbetaling in contanten evenals de girale levering van de aandelen en VVPR-strips Fortis (B) en van de aandelen Fortis (NL) zal plaatsvinden vanaf 31 maart 2000. De fysieke levering van de aandelen en VVPR-strips Fortis (B) zal ten laatste op 15 mei 2000 plaatsvinden. De nieuwe Fortis aandelen zullen recht geven op het dividend voor 1999, dat in juni 2000 zal worden uitgekeerd.

Contacts presse/Investor relations:

BGL
Kik Schneider, 352 (0)4242 2660
Jean-Louis Margue, 352 (0)4242 2340
André Birget, 352 (0)4242 2477

Fortis
Corneel Maes, 32 (0)2 510 52 33, 32 (0)75 23 79 49 Patrick Verelst, 32 (0)2 510 53 36
Frank Dausy, 32 (0)2 510 53 37
Robin Boon, 31 (0)30 257 65 52, 31 (0)6 534 306 47 Gerard-Jan van Berckel, 31 (0)30 257 65 46

Deel: ' Aandeelhouders BGL steunen strategisch partnership Fortis '