Politiebericht

Zondag 19 september 1999

Aanhouding wegens belediging scheidsrechter

Rustig verloop Veendam - Groningen
De voetbalwedstrijd BV Veendam - FC Groningen, gistermiddag in het sportpark aan de Lange Leegte in Veendam is rustig verlopen. Buiten het stadion hebben zich voor, tijdens en na de wedstrijd geen onregelmatigheden voorgedaan. Na de wedstrijd heeft de politie een 28-jarige man uit Groningen aangehouden wegens belediging, poging tot opruiing en niet voldoen aan de identificatieplicht. De man deed tijdens de wedstrijd beledigende uitlatingen aan het adres van de scheidsrechter. Daarbij zette hij andere supporters aan tot een spreekkoor waarbij dezelfde beledigende uitlatingen tegen de scheidrechter werden gedaan. Dit gebeurde nadat de scheidsrechter een doelpunt van FC Groningen had afgekeurd. De wedstrijd werd na de spreekkoren ongeveer een kwartier door de scheidsrechter gestaakt. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Bij zijn aanhouding kon de man zich niet legitimeren. Bezoekers van wedstrijden in het betaalde voetbal zijn dit verplicht wanneer zij daar door een opsporingsambtenaar naar gevra

agd worden. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Aanhouding wegens belediging scheidsrechter '