- PERSBERICHT -

Amsterdam, 27 juli 2001

Moederbedrijf van Monsterboard.nl kondigt overname van Jobline International aan

Monsterboard.nl integreert met Jobline.nl en versterkt hiermee haar positie als marktleider

Het moederbedrijf van Monsterboard.nl, TMP Worldwide Inc., heeft vandaag de overname aangekondigd van Jobline International (Stockholm aandelenbeurs: JOBL) die plaatsvond op 23 juli 2001. Het bod is geaccepteerd door de aandeelhouders die 98,41% van de aandelen in bezit hebben. De integratie met Jobline maakt onderdeel uit van Monster.com's wereldwijde expansiestrategie en brengt het totaal aantal Europese sites van Monster.com op 14 (wereldwijd op 21 sites). De 5 nieuwe landen in Europa zijn: Zwitserland, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. Met deze integratie versterkt Monsterboard.nl haar marktleiderschap op het gebied van carrière management en online recruitment.

Meer mogelijkheden voor werkzoekenden en werkgevers De integratie van de producten en diensten van Jobline.nl met Monsterboard.nl betekent voor werkzoekenden een uitbreiding van het aantal bedrijven en vacatures en de mogelijkheden voor loopbaanbegeleiding. Zij kunnen zich niet alleen breder en dieper oriënteren op de Nederlandse arbeidsmarkt, maar ook internationaal wordt de horizon verbreed. Het Carrière Management Systeem van Monsterboard.nl zorgt ervoor dat werkzoekende en werkgever volledige en heldere instrumenten en interactieve informatie wordt geboden over hun loopbaan en werk. Werkgevers kunnen na de integratie gebruik maken van het uitgebreidere internationale netwerk van Monster.com in 21 landen met een database van ruim 13 miljoen kandidaten.

"Sinds haar oprichting in Zweden in 1997, is Jobline uitgegroeid tot één van de leidende online recruiting bedrijven in Europa met een sterke positie in 11 landen," zegt Jeff Taylor, CEO van Monster.com. "De combinatie van de innovatieve carrière diensten van Jobline met Monster.com's gevestigde positie in de wereldwijde recruitment markt, resulteert in een versterkt Europees netwerk, zowel voor werkzoekenden als werkgevers. Met deze overname legt Monster.com het fundament om de grootste carrièresite van Europa te worden, een concurrerend wereldwijd merk en de belangrijkste bestemming voor werkzoekenden op het internet."

Jobline en Monsterboard.nl: de gevolgen in Nederland

Voortrekker in de shake-out
Begin dit jaar verkondigde Monsterboard.nl de visie dat het jaar 2001 het begin van de shake-out onder de spelers op de Nederlandse online carrièremarkt zou zijn. "De shake-out die ervoor zorgt dat alleen een paar sterke, internationale en breed ingerichte carrièresites overleven is begonnen en ik ben er trots op dat Monsterboard.nl hierin een voortrekkersrol inneemt," aldus Suzanne Ekel, managing director van Monsterboard.nl." Door het samengaan met Jobline kunnen wij werkzoekenden en werkgevers nog beter bedienen en bieden we meer overzicht en duidelijkheid in de overvolle markt van carrièresites."

Van Jobline naar Monsterboard.nl
Het overbrengen van het bezoek van Jobline naar Monsterboard.nl zal geleidelijk plaatsvinden, in de loop van de komende maanden. Eerst worden Jobline bezoekers in de gelegenheid gesteld om kennis te maken met Monsterboard.nl. Later dit jaar zullen zij worden verzocht om hun CV over te plaatsen. Dit gebeurt conform de Wet op de Privacy en het privacy commitment van Monsterboard.nl. Vanzelfsprekend gaat Monsterboard.nl hierbij uit van het principe 'consumer control', waarbij iedereen volledige controle heeft over zijn eigen persoonsgegevens, zoals dat ook gebeurt bij de CV's die rechtstreeks op Monsterboard.nl worden geplaatst. Werkgevers die een samenwerking met Jobline hebben, krijgen desgewenst uitleg over de mogelijkheden van Monsterboard.nl en advies over de wijze waarop zij hun online recruitement strategie bij Monsterboard.nl kunnen realiseren.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet voor publicatie):
Winkelman & van Hessen

Monsterboard.nl
Suzanne Ekel, Managing Director
Telefoon 020 - 851 11 11
sekel@monsterboard.nl

Winkelman & van Hessen
Pauline Padberg - Gijsberti Hodenpijl
Telefoon 070 - 416 16 16
phodenpijl@wenvh.nl

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Alle activiteiten van de carrièresite zijn er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 8.000 vacatures en meer dan 107.000 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 400.000 unieke bezoeken. Monsterboard.nl committeert zich aan de hoogst mogelijke zorgvuldigheid ten aanzien van het bewaren van de privacy van haar gebruikers. Het privacy statement dat via www.monsterboard.nl te vinden is geeft hier meer informatie over.

Monster.com
Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachusetts, en is een vooraanstaand wereldwijde carrièresite. Monster.com had meer dan 25 miljoen unieke bezoekers in de maand juni 2001, volgens onafhankelijk onderzoek dat door I/PRO werd uitgevoerd. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrière georiënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces.

Het Monster.com-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore, Hongkong, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje, Luxemburg, Italië, India, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Zwitserland en Finland. Meer informatie over Monster.com is beschikbaar op de website www.monster.com. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie groep van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW";ASX:"TMP").

TMP Worldwide
TMP Worldwide is gestart in 1967 en heeft ruim 9.500 werknemers in 32 verschillende landen. De onderneming is de grootste online recruitmentonderneming ter wereld, het grootste recruitment reclamebureaunetwerk en een van de grootste wervings- en selectiebureaus.

TMP Worldwide, met haar hoofdkantoor gevestigd in New York, is eveneens het grootste Gouden Gids reclamebureau en levert ondernemingen direct marketing diensten. De onderneming heeft meer dan 90 van de Fortune 100 en meer dan 480 van de Fortune 500 bedrijven in haar cliëntenbestand staan. Meer informatie over TMP Worldwide is beschikbaar op www.tmp.com.

Jobline International AB
Jobline International is een marktleider in Europa op het gebied van online recruitment en is genoteerd aan de Stockholm Stock Exchange, waar zij handelt onder de naam JOBL. Jobline International is in 1997 in Zweden opgericht en heeft sindsdien op succesvolle wijze een goed functionerende digitale marktplaats gecreëerd waar mensen met de juiste vaardigheden worden gekoppeld aan de juiste functie. Jobline is actief in 11 Europese landen, met 23 kantoren in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland en Zwitserland.

Kandidaten gebruiken Jobline om gratis (en anoniem) hun CV te plaatsen in de Jobline online database. Werkgevers die zich aanmelden bij Jobline, kunnen in deze database eenvoudig zoeken naar geschikte kandidaten voor een bepaalde functie via haar internationale carrière diensten. Jobline heeft meer dan 1,2 miljoen geregistreerde kandidaten in haar database op www.jobline.org.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Deel: ' Aankondiging overname Jobline International door TMP '