Aankondiging Samsung Galaxy S4

Breda, 20130313 -- Binnen 48 uur is de Samsung Galaxy S4 veel meer dan een bij elkaar geraapt zooitje geruchten, conceptfoto’s en video’s uit vage Chinese bronnen. Nee, binnen 48 uur weten we hoe het toestel er echt uit gaat zien en met welke features hij potentiële klanten doet overhalen. Behalve wat onduidelijkheid over de processor en over de eye-tracking feature hebben we een goed idee wat kunnen verwachten aanstaande donderdag.

Design

Als we afgaan de diverse foto’s en filmpjes die onlangs door een Chinees forum werden gepost, kunnen we concluderen dat het design van de nieuwe Galaxy S4 ietwat lijkt op die van de huidige Galaxy S3. Het verschil is dat het stukje behuizing dat zit tussen de rand van het toestel en de rand van het scherm veel kleiner is geworden. Tevens hebben alle vier de hoeken een grotere diameter, waardoor het toestel meer vierkant oogt. Dit komt ook omdat de zijkanten kaarsrecht zijn gevormd. Verder zou het vlaggenschip een fractie groter en zwaarder zijn dan de S3.

Het lijkt er sterk op dat Samsung gaat kiezen voor een “plastic” policarbonaat behuizing aan de voor- en achterkant van het toestel. Uit een interview met Y.H. Lee van Samsung Mobile zou Samsung namelijk doorgaan met produceren smartphones met plastic behuizing. Deze materialen zijn gemakkelijker te produceren in grotere aantallen, hierdoor kan Samsung mede aan de grote vraag naar hun toestellen voldoen. Toch heeft Samsung de rand van het toestel wel een metalen strip gegeven. We weten nog niet om welk materiaal het gaat, maar we vermoeden dat deze uit aluminium is gefreesd.

De introductie van een hoogwaardig materiaal zou de Samsung Galaxy S4 een extra boost kunnen geven in hun missie, Apple te verslaan.

Software

Hoewel we er vrij zeker van zijn dat Android 4.2.1. zijn opwachting zal maken in de S4 weten we nog vrij weinig over de features die Samsung zal implementeren in de telefoon. Mogelijk zou Samsung de S4 willen uitrusten met Eye-Tracking of Eye-Scrolling technologie. Met de techniek kan de gebruiker door pagina’s scrollen door slechts naar de onderkant van de pagina te kijken. Verder zou de Smart Stay functie verder worden uitgebreid en verbeterd. Tot slot zou de software afdeling van Samsung bezig zijn met een grondige update voor de camera applicatie waardoor deze innovatiever en gebruiksvriendelijker wordt.

Specificaties

Eerdere geruchten rondom de Galaxy S4 wezen op een 4.99-inch, 440 ppi Super AMOLED HD display, een Exynos 5 octa-core chip, een 13 megapixel camera , 2GB RAM-geheugen en een opslagruimte tussen de 16 en 64 GB. Nu de geruchtenmolen compleet is weten we vrijwel zeker dat we de volgende specs gaan terugvinden:

• Een 4.99 of 5 inch 1080 x 1920 pixels display
  • 16, 32 of 64 GB intern geheugen
  • Een 12.8 of 13 megapixel camera (1080p video)
  • 2GB RAM

Wat betreft de processor is het doek nog niet gevallen. Samsung zou volgens insiders problemen hebben met de Exynos 5 processor, aangezien deze overhit zou raken bij het uivoeren van zware taken. Of dit gerucht waar is weten we niet. Eventueel zou Samsung daarom gebruik kunnen maken van een Qualcomm Snapdragon 600 processor geklokt op 1900 MHz. Een andere optie is dat deze laatste chip terecht komt in de Amerikaanse versie van de Galaxy S4 en dat S4  in de rest van de wereld een octa-core aan boord zal krijgen.

Ook is er nog onduidelijkheid over de beoogde beeldschermtechnologie. Samsung zou mogelijk zijn afgestapt van hun AMOLED schermen en hun pijlen richten op de SoLux schermen die we eerder al in de HTC One aantroffen.

Hoe dan ook: donderdagnacht weten we meer!

Voor meer nieuws omtrent Samsung's nieuwe vlaggenschip kijk je op: https://www.samsunggalaxys4.net/

Deel: ' Aankondiging Samsung Galaxy S4 '