Carros

Aston Martin DB7 Vantage voor 2002 nog fraaier en fijner

Wijzigingen in het interieur en uitbreiding optielijst

(25 september 2001)

De Aston Martin DB7-serie is al het meest succesvolle model in de roemrijke historie van dit Britse sportwagenmerk geworden. Voor modeljaar 2002 introduceert de fabriek nu een aantal aanpassingen en verfijningen die de aantrekkingskracht van de jongste uitvoeringen de DB7 Vantage en DB7 Vantage Volante met 420 pk sterke V12-motor nog verder verhogen. Bovendien is de optielijst aanzienlijk uitgebreid, waardoor iedere klant zijn DB7 Vantage werkelijk volledig naar eigen smaak kan aankleden. De Aston Martin DB7 Vantage en de DB7 Vantage Volante (cabriolet) voor modeljaar 2002 debuteerden onlangs op de belang-rijke autotentoonstelling IAA in Frankfurt en verschijnen spoedig in de showroom van Authorised Aston Martin Distributor Kroymans in Hilversum.

In zijn achtjarige bestaan is de DB7 voortdurend geëvo1ueerd, waarbij continu is geluisterd naar de wensen van de klant. De Aston Martin DB7 Vantage is een grotendeels met de hand gebouwde sportwagen voor liefhebbers van stijl en topprestaties met gevoel voor traditie en vakmanschap. Om de DB7 Vantage voor modeljaar 2002 verder te kunnen verfijnen, heeft Aston Martin uitgebreid onderzoek verricht onder haar dealers en klanten. Het resultaat is een DB7 Vantage die dankzij detailaanpassingen beter is dan ooit, en die door de uitbreiding van het aantal Fabrieksopties ook optimaal kan worden aangepast aan individuele klantenwensen.

De belangrijkste wijzigingen vinden we in het interieur. De met soepel Connolly leder beklede sportstoelen zijn zodanig veranderd dat met name ter hoogte van de schouders nog meer steun wordt geboden, voor extra comfort bij snel bochtenwerk. De ergonomie is verbeterd door een nieuw driespaaks stuurwiel, naar achteren te verschuiven stoelen en een andere hemelbekleding die 10 mm extra hoofdruimte oplevert. Toepassing van een matte lak op een aantal interieuronderdelen zorgt voor een aangenamere, zachtere uitstraling. De middenconsole is voorzien van nieuwe, ronde Aston Martin-schakelaars en de fameuze rode startknop licht op zodra de motor kan worden gestart. Ook de afleesbaarheid en de bediening van de airconditioning zijn geoptimaliseerd.

Nieuw voor de DB7 Vantage zijn ook een ingebouwde acculader en een hoofdstroomschakelaar in de bagageruimte. Hierdoor is ook optimale bedrijfszekerheid gewaarborgd als de auto geregeld enkele weken niet wordt gebruikt. De hoofdstroomschakelaar zorgt ervoor dat na het stallen van de auto alleen de hoogst noodzakelijke elektrische verbruikers ingeschakeld blijven; de rest wordt uitgeschakeld om ontlading van de accu te voorkomen. Waar niets aan veranderde, is aan de fenomenale 309 kW / 420 pk sterke 6.0 liter V12-motor, die naar keuze gekoppeld is aan een close-ratio zesversnellingsbak of aan een vijftraps automatische ZF-transmissie. De prestaties zijn immers al indrukwekkend genoeg: de DB7 Vantage heeft slechts 5,0 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te sprinten en zijn topsnelheid bedraagt bijna 300 km/h.

Oneindige mogelijkheden
Een traditioneel kenmerk van elke Aston Martin is dat een klant de auto tot in detail aan zijn of haar persoonlijke voorkeur kan aanpassen. Er is een oneindige hoeveelheid combinaties mogelijk van carrosseriekleuren, bekledingsstoffen en alternatieven voor het traditionele houtfineer. De nu nog verder uitgebreide optielijst biedt nog meer mogelijkheden om tegemoet te komen aan specifieke wensen. Zo kan de DB7 Vantage nu worden geleverd met een
satellietnavigatiesysteem en naast de al zeer fraaie standaard Becker Mexico audio-installatie is er nu ook een Premium audiosysteem met meer en nog betere luidsprekers en een extra subwoofer en versterker die speciaal zijn afgestemd op de akoestiek van de DB7. De groene verlichting is gelijk aan de verlichting van het overige instrumen-tarium.

Elke uitvoering voor modeljaar 2002 heeft standaard traction control, een cd-wisselaar, airconditioning, verwarmbare voorstoelen, alsmede verwarmbare buitenspiegels en voor- en achterruit, een volledig verstelbaar stuurwiel en twee airbags. Tot de overige opties behoren o.a. bijpassende tassen- en koffer-sets, een parapluhouder, parkeersensoren en, in plaats van de achterbank, ruimte achter de voorstoelen voor het vervoeren van extra bagage. Voorts is het mogelijk te kiezen voor een gepersonaliseerde naam-plaquette, een sportuitlaatsysteem en... een fraaie karakteristieke honingraatgrille.

Inderdaad, het zijn wellicht geen wereldschokkende veranderingen, maar ze maken één van 's werelds mooiste Gran Turismo's wel nóg aantrekkelijker. En dat is dus letterlijk en figuurlijk een mooie ontwikkeling. De 2002-editie van de Aston Martin DB7 Vantage en de DB7 Vantage Volante is per direct te bestellen.

Zoekwoorden:

Deel: ' Aanpassing moet imago Aston Martin DB7 Vantage verbeteren '