Gemeente Smallingerland

AANVRAAGPROCEDURE PASPOORTEN GEWIJZIGD!! (1-10-01)

Door het Rijk zijn nieuwe regels opgesteld, waardoor de aanvraagprocedure voor paspoorten en identiteitskaarten met ingang van
1 oktober 2001 ingrijpend is veranderd. Dat betekent vooral dat de klaar-terwijl-u-wacht service helaas niet meer mogelijk is.

Vanaf 1 oktober 2001 is er een nieuw model paspoort en nieuw model identiteitskaart. Deze documenten worden op één centrale plaats in Nederland gemaakt. Dit betekent, dat u niet meer direkt uw nieuwe document kunt meenemen en dat u tweemaal persoonlijk bij de afdeling Burgerzaken moet verschijnen: eenmaal voor het aanvragen en een week later voor het afhalen.

In plaats van twee pasfotos kan vanaf 1 oktober met één pasfoto (in kleur of zwart/wit) worden volstaan. Indien kinderen in het paspoort dienen te worden bijgeschreven, moeten deze kinderen bij de aanvraag hiervan aanwezig zijn en moet er ook één pasfoto van de kinderen worden ingeleverd. Voor alle fotos geldt dat ze recht van voren zijn genomen met een lichte achtergrond.

De prijs van een paspoort is f. 73,50. De bijschrijving van één of meer kinderen in een nieuw paspoort bedraagt f. 15,- en in een reeds afgegeven paspoort f. 20,-.
De prijs van een identiteitskaart is f. 50,-.

De openingstijden van de afdeling Burgerzaken zijn: iedere werkdag van 08.30 tot 16.00 uur en op donderdag van 08.30 tot 18.30 uur.

Deel: ' Aanvraagprocedure paspoorten Smallingerland gewijzigd '