ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
30 september 1999

ABN AMRO BOUWT VIERDE CALLCENTER IN BREDA

ABN AMRO bouwt een vierde callcenter in Breda. Naar verwachting zal het callcenter, waarvan de bouw onlangs van start ging, in april 2000 operationeel zijn. Het callcenter gaat werk bieden aan ongeveer 400 mensen.

Dat maakte mr. H.J. Rutgers, Directeur Generaal Verkoop van ABN AMRO, vandaag bekend op een persconferentie in Breda. "Door de sterke groei van de telefonische dienstverlening is ABN AMRO gestart met de bouw van een vierde callcenter. Tezamen met de bestaande callcenters in Nijmegen, Zwolle en Amsterdam kunnen wij onze cliënten nu nog beter van dienst zijn," aldus Rutgers. De sterke groei van de telefonische dienstverlening bij ABN AMRO blijkt uit de volgende cijfers: in 1996 bedroeg het aantal inkomende telefoongesprekken bij callcenters 3 miljoen, terwijl dit aantal in 1999 (t/m augustus) tot bijna 27 miljoen is gestegen.

De callcenters maken deel uit van de Multi Channel Distributie-aanpak van ABN AMRO. De bank biedt klanten de mogelijkheid hun bank- en verzekeringszaken snel en efficiënt via verschillende distributiekanalen te regelen. Naast het eigen vertrouwde kantoor kan de klant kiezen voor elektronisch bankieren, Internet, de geldautomaat en de telefoon.

Het nieuwe callcenter in Breda zal uit ruim 200 werkplekken bestaan die in totaal 4500 vierkante meter bestrijken. In april 2000 gaan ongeveer 140 medewerkers in het callcenter aan de slag. Dit aantal zal in fasen oplopen tot ongeveer 400 fulltime en parttime callcentermedewerkers. In de callcenters van ABN AMRO in Nijmegen, Zwolle en Amsterdam werken respectievelijk 500, 200 en 200 mensen.

Perscontacten:
Drs. Th. J. van Dijk