ABN AMRO Bank N.V. Public Relations (AA 1130) Foppingadreef 22 1102 BS Amsterdam Zuidoost The Netherlands Tel. +31 (0)20 628 89 00 Fax. +31 (0)20 629 54 86

21 oktober 1997

ABN AMRO INTRODUCEERT DYNAMISCH INTERNATIONAAL GARANTIEFONDS II

ABN AMRO introduceert woensdag 22 oktober het ABN AMRO Dynamisch Internationaal Garantie Fonds II. Dit nieuwe garantiefonds is het vervolg op de succesvolle introductie van het ABN AMRO Internationaal Garantie Fonds in maart van dit jaar. Het ABN AMRO Dynamisch Internationaal Garantie Fonds II belegt actief in optieportefeuilles gespreid over de regio’s Europa, Amerika en het Verre Oosten. Het risico is beperkt doordat een participatie aan het einde van de looptijd een minimale waarde van NLG 100 behoudt. Tot nu toe is ABN AMRO in Nederland de enige aanbieder van een dynamisch beheerd garantie fonds met een internationale spreiding.

Beleggingsbeleid

Het Dynamisch Internationaal Garantie Fonds II streeft naar een rendement dat hoger is dan het rendement op internationale aandelen bij een beperkt risico. Het verwachte rendement van het fonds fluctueert tussen 4% en 38% met een gemiddelde van circa 14% netto per jaar. Het fonds wordt actief beheerd. Door toekomstscenario’s te combineren met actuele marktprijzen wordt de optimale portefeuille samengesteld, gemeten naar risico/rendement verhouding. De samenstelling van de portefeuille wordt voortdurend aan gewijzigde marktomstandigheden aangepast. Het fonds is een besloten fonds en heeft een looptijd van vijf jaar. De uitgifteprijs is NLG 107 per participatie. De garantiewaarde aan het einde van de looptijd bedraagt NLG 100. Het gerealiseerde rendement is voor particuliere deelnemers belastingvrij.

Inschrijving

De inschrijving op het fonds staat open vanaf woensdag 22 oktober tot uiterlijk vrijdag 7 november, 15.00 uur bij alle kantoren van ABN AMRO in Nederland. Het voor inschrijving beschikbare aantal participaties is beperkt, waardoor de inschrijving vervroegd kan worden gesloten. Na sluiting van de inschrijving is deelname aan het fonds niet meer mogelijk. Wel is beperkt tussentijdse uittreding toegestaan. Het prospectus is vanaf woensdag 22 oktober verkrijgbaar bij de kantoren van ABN AMRO in Nederland.

Perscontacten: Drs. E. van Velzen

Deel: ' ABN AMRO Dynamisch Internationaal Garantiefonds II '